معاون اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین:
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یادواره شهدا مکانی برای بهره‌برداری سیاسی و جناحی نیست بلکه باید شهدا را محور وحدت قرار داده و تمام گرایش‌های سیاسی در یک موضع واحد، رهرو راه این شهدای بزرگوار باشد.
کد خبر: ۳۵۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 09 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی انصاری در جلسه ستاد پشتیبانی و هماهنگی کنگره ملی شهید شاخص فرهنگی سال کشور شهید قدرت الله چگینی که ظهر امروز در سالن جلسات سپاه صاحب‌الامر‌(عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهدای گرانقدر نشانه‌های رحمت الهی هستند که برای نجات کشور و ارزش‌های اسلامی با جان خود را با خداوند بزرگ معامله کردند.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش و کنگره ملی شهدا باید به گونه‌ای باشد که خروجی مفید و مؤثر داشته و مشمول هزینه و مراسم نباشد.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: همه مردم جامعه باید شهدا را چراغ وحدت و هدایت امت در نظر بگیرند و با انتقال تفکر، اهداف، آرمان‌ها و سبک زندگی شهدای گرانقدر به نسل جوان و نسل‌های آینده جامعه را در برابر تهدیدات بیمه و تضمین کنند.

انصاری تصریح کرد: شهید قدرت‌الله چگینی به عنوان شهید شاخص فرهنگی سال کشور در استان کهکیلویه و بویراحمد اقدامات ارزنده‌ و شایسته‌ای انجام داده به گونه‌ای مردم آن استان بیش از مردم استان قزوین نسبت به این شهید بزرگوار شناخت و آگاهی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری کنگره‌های شهدا باید نشر و ترویج فرهنگ و تفکر شهدا در دستور کار قرار گیرد تا یک نتیجه و خروجی مناسب و مطلوب داشته باشد.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: یادواره شهدا مکانی برای بهره‌برداری سیاسی و جناحی نیست بلکه باید شهدا را محور وحدت قرار داده و تمام گرای‌های سیاسی در یک موضع واحد، رهرو راه این شهدای بزرگوار باشد.

انصاری با اشاره به نقش شهدا در سربلندی ایران اسلامی مطرح کرد: جانفشانی شهدا و خانواده‌های آن‌ها موجب عزتمندی ایران اسلامی شده و در جامعه امروز عزتمندی کشور ایران در صحنه‌های بین‌المللی و در منطقه حاصل خون شهدا است.

این مسؤول یادآور شد: اگر سوریه و عراق وجود دارد به دلیل مردان بزرگی است که به عنوان مدافعان حرم جانفشانی کردند و با تقدیم خون خود پیوندی را با مکتب عاشورای حسینی امضا کردند.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: شناساندن شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه پیگیری شود و در این خصوص اداره‌کل آموزش و پرورش با داشتن گروه بزرگی از مخاطبان که دانش‌آموزان هستند، همت و تلاش مضاعفی را انجام می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار