نماینده لامرد و مهر در مجلس؛
سید موسی موسوی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهرستان‌های لامرد و مهر سالها از خشکسالی پیاپی رنج می برند، گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس می تواند، مشکل کم آبی این مناطق را رفع کند.
کد خبر: ۳۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 17 May 2015
تابناک فارس:
سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس نهم، با اشاره به اینکه بعد از گذشت شش ماه از دستور وزیرنیرو هنوز اقدامی در خصوص انتقال آب صورت نگرفته است، گفت: پیرو جلسات متعدد و پیگیری‌های مستمر در جلسه مورخ 26/8/1393 با وزیر نیرو بنده از طولانی شدن روند مذکور گلایه نموده و جناب آقای مهندس چیچیان در طی تماسی با مسئولان ذیربط دستور فرمودند این مهم هر چه سریعتر اقدام گردد، اما هنوز دستور انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را ندادند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های تصویب شده دولت نیازمند عزم راسخ است، تصریح کرد: در سفر دولت مجترم به استان فارس عملیات اجرایی صنایع مادر و سنگین همچون بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور، نیروگاه برق و نیز طرح پالایشگاه پارسیان با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان آغاز شد.

موسوی با تاکید بر اینکه شهرستان‌های لامرد و مهر سالها از خشکسالی پیاپی رنج می‌برند، گفت: این منطقه با مشکلات فراوانی در زمینه تامین آب خود مواجه است که با عنایت به ضرورت تسریع در تامین آب مورد نیاز صنایع انتظار می‌رود صدور مجوز مربوطه برای انتقال آب تسریع و همکاری لازم انجام شود.

تعداد روستاهای دارای گاز لامرد و مهر به تعداد انگشتان دست است

موسوی با بیان اینکه، شهرستان‌های لامرد و مهر قریب به 17 درصد از گاز مصرفی کشور را تامین می کند، اما متاسفانه تعداد روستاهای دارای گاز آن به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، گفت: این مشکل یکی از مهمترین موضوعات مورد پیگیری بنده طی سه سال اخیر بوده و اخیرا وزیر محترم نفت و مسئولان شرکت گازرسانی قول مساعد داده اند و قرار است به تعدادی از این روستاها گازرسانی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم ظرف چند ماه آینده عملیات عمرانی گازرسانی صورت پذیرد، گفت: از مسئولین مربوطه خواستارم مطالعه و اجرای گازرسانی به تمامی روستاهای لامرد ومهر در برنامه لحاظ گشته و طی سال‌های 94 و 95 صورت گیرد.

وزیر راه مشکل فرودگاه لامرد را حل کند

موسوی با بیان اینکه فرودگاه لامرد و مهر در آستانه تعطیلی است، گفت: این فرودگاه سالها دارای پروازهای داخلی و خارجی از جمله به کشورهای امارات و کویت و قطربوده اما متاسفانه به دلیل ضعف عملکرد مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری شاهد تعطیلی پروازها یکی پس از دیگری هستیم.

وی افزود: تاکنون علیرغم پیگیری‌های مستمر و مکاتبات با مسئولین محترم هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی هیچ نتیجه‌ای حاصل نگردیده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان تصریح کرد:از وزیر محترم راه و شهرسازی تقاضا دارم پیرو دستورات وتاکیدات قبلیبار دیگر خود ورود کرده و به هر شیوه که صلاح می‌داند مشکل پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه را حل نماید.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بدبختیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
تا زمانی که کشور ایالتی نشه تمام ثروت مناطق جنوبی به جیب پایتخت نشینان وارد خواهد شد. تمام ثروتهای حاصل از فروش نفت و گاز، جریمه خودروها آب بها و خمس و صدقات و مالیاتها و غیره ...همه به تهران سرازیر می شوند و فرستاده می شوند. از ماست که بر ماست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار