پس از افشاگری درباره گوشت‌ بوفالو برملا شد
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در سال 91 مقادیری از این نوع گوشت با اعلام اینکه سالم است وارد کشور شد، اما در سال 93 پس از انجام آزمایش ها، مشخص گردید که آلوده هستند.
کد خبر: ۳۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴ 18 May 2015
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های موسسه رازی بر رفع هر چه سریع‌تر مشکلات این موسسه تأکید کرد.
محمدحسین شهریاری عصر در حاشیه بازدید از موسسه سرم‌سازی رازی مستقر در کرج با بیان اینکه فعالیت‌های موسسه رازی به عنوان یکی از مهمترین موسسات علمی در کشور نباید نادیده گرفته شود افزود: هم‌اکنون موسسه رازی با مشکلاتی مواجه است که باید مسئولان با دقت نظر بیشتر رفع این مشکلات را مدنظر داشته باشند.
وی تأکید کرد: موسسه رازی دارای قدمت طولانی بوده و اقدامات بسیار موثری را برای بشریت انجام داده است، اما متأسفانه بی‌‌توجهی به موسسه رازی سبب شده است که امروز این مرکز با مشکلاتی مواجه شود که لازم است تدابیر اساسی برای رفع این مشکلات از سوی مسئولان انجام شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات کشور وجود مراکز علمی و تحقیقاتی است که سبب شده است امروز بتوانیم با استفاده از توان و دانش خود بسیاری از علوم مختلف را در کشور ایجاد کرده و توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آوریم.
شهریاری بیان داشت: موسسه رازی موفق شده است که ساخت تولید بسیاری از واکسن‌ها را به کشورهای افریقایی آموزش دهد و این نشان‌دهنده ظرفیت بسیار بالای کشور در امر تولید واکسن و ارائه آموزش‌های لازم به دیگر کشورها است.
وی با اشاره به اینکه این موسسه ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد گفت: نباید به خاطر کمبود منابع مالی در این موسسه تولید برخی از واکسن‌ها را متوقف کنیم و این واکسن‌ها را از کشورهایی که روش تولید را خودمان به آنها آموزش دادیم وارد کنیم.
شهریاری تأکید کرد: در این راستا باید کمک‌های مالی ویژه‌ای به این موسسه به عنوان یکی از مهمترین موسسات علمی و تحقیقاتی تزریق شود تا بتواند مسیر تولیدات خود را به درستی و بدون وقفه طی کند.
رئییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم نیز به خبرنگاران گفته است: گوشت های وارداتی بوفالو از کشور هند آلوده بود.
شهریاری افزود: درسال 91 مقادیری از این نوع گوشت با اعلام اینکه سالم است، وارد کشور شد، اما درسال 93 پس از انجام آزمایش ها، مشخص شد این گوشت ها آلوده هستند.
وی اظهار داشت: بوفالوهای هندی از فاضلاب ها تغذیه می کنند و گوشت آنها سالم نیست .
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وارد کنندگان این نوع گوشت ادعای استفاده از این نوع گوشت را برای سوسیس کالباس داشتند در حالیکه آن را وارد بازار کرده و با قیمت گوشت گاو عرضه می کردند.
به گفته وی، بعضی ها از طریق روابط و رانت اقدام به فعالیت هایی می کنند که منافعش فقط به جیب عده ای خاص می رود.
شهریاری بیان کرد: انتظار می رود نظارت ها در کشور ما افزایش یابد بطوریکه دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
وی با اشاره به افزایش برخی بیماری ها همچون سرطان طی چند سال اخیر در کشورمان گفت: این بیماری ها هزینه های هنگفتی نیز برای خانواده و کشور در پی دارد که با تولید محصولات سالم می توانیم آن از بیماری ها پیشگیری کنیم.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مردم خواست مصرف غذاهای سالم را جایگزین فست فود ها کنند.
وی مدعی شد برخی کارخانه های داخلی از گوشت های ناسالم در تولید سوسیس و کالباس استفاده می کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
جالبه، سال 91 وارد شده بعد سال 93 آزمایش شده؟ لابد تولیدش هم 89 بوده و قرار بوده سال 95 مردم مصرف کنند!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار