با حضور در رده سوم رنکینگ جهانی صورت گرفت؛
معاون اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: امیر مهدی زاده ستاره نامدار کاراته ایران و استان قم در جمع برترین‌های رنکینگ وزن منهای ۶۰ کیلوگرم فدراسیون جهانی کاراته قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 16 January 2017
به گزارش تابناک قم، روح الله رمضانی اظهار داشت: فدراسیون جهانی کاراته فهرست برترین‌های این رشته ورزشی در اوزان مختلف در بخش کومیته را اعلام کرده است که یک کاراته کای قمی در جمع برترین‌های وزن منهای ۶۰ کیلوگرم قرار دارد.

وی افزود: امیر مهدی زاده ستاره خوشنام کاراته استان قم که در سطح جهان کاملاً شناخته شده است در رنکینگ اخیر فدراسیون جهانی کاراته در وزن منهای ۶۰ کیلو در رده سوم قرار گرفته است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: این کاراته کای قمی در شرایطی در رتبه سوم است که داگلاس بروس کاراته کای کهنه کار برزیلی در صدر قرار گرفته است و جفری برنس کاراته کای هلندی نفر دوم این رنکینگ است.

رمضانی بیان داشت: امیر مهدی زاده در مسابقات جهانی اخیر به میزبانی لینز اتریش موفق شد در فینال جفری برنس هلندی را شکست دهد و صاحب مدال طلای جهان شود اما بر اساس امتیازات رنکینگ برنس یک پله بالاتر از مهدی زاده است.

وی عنوان کرد: در صدر این رنکینگ، داگلاس بروس برزیلی، کاراته کایی است که در مسابقات جهانی اتریش که مهدی زاده در آن طلا گرفت، موفقیتی کسب نکرد و بدون کسب مدال به کار خود پایان داد و این کاراته کا در مسابقات جهانی و کاراته وان همواره رقیب سنتی امیر مهدی زاده به شمار می‌رفته است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: امیر مهدی زاده افتخار ورزش استان قم به شمار می‌رود و توانسته است در ۳ دوره متوالی مسابقات جهانی کاراته به ترتیب در پاریس، برمن و لینز صاحب مدال طلا، مدال برنز و مدال طلای جهان شود و در بازی‌های آسیایی نیز با شکست حریف اردنی در فینال طلا کسب کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار