در ۹ ماه سال جاری
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: محصولات لبنی ایران به بیش از 30 کشور جهان صادر می‌شود به‌گونه‌ای که در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 580 هزار تن از محصولات لبنی کشور صادر شده است.
کد خبر: ۳۶۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسن رکنی در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع وابسته استان قزوین که امشب در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی این استان برگزار شد، به فعال بودن استان قزوین در حوزه دام و طیور اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه‌ها موجب می‌شود که مردم با تولیدات کشاورزی آشنا شوند و شرکت‌های دیگر هم می‌توانند از آخرین تولیدات تولیدکنندگان الگو برداری کرده و متقاضیان هم برای ثبت سفارش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع وابسته، محصولات و تولیدات مختلفی وجود دارد افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات مؤثری در زمینه بهبود ادوات کارخانه‌ها انجام داده‌اند.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف محصولات دامی منطقه، ایران جزء کشورهای شاخص است، تصریح کرد: کشور ایران توانسته 9 هزار و 600 تن شیر تولید کند که با وجود صنایع لبنی موجود در کشور می‌توان محصولات لبنی بسیاری تولید و استفاده کرد.

رکنی عنوان کرد: محصولات لبنی ایران به بیش از 30 کشور جهان صادر می‌شود و در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 580 هزار تن از محصولات لبنی کشور صادر شده است.

وی با ابراز امیدواری که محصولات لبنی را بتوانیم در سبد مصرفی خانوارها افزایش دهیم، گفت: یکی از برنامه‌های دولت یازدهم توزیع شیر در مدارس کشور است که سرانه مصرف شیر را افزایش می‌دهد و تأثیر به سزایی در رشد دانش‌آموزان دارد.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: با توجه به اینکه بازار بزرگ روسیه آماده صادرات محصولات لبنی به وسیله تجار ایرانی شده کشورهای همسایه هم از خرید محصولات لبنی ایران استقبال کرده‌اند.

رکنی با اشاره به اینکه امکان تولید انبوه مرغ و تخم‌مرغ در کشور فراهم شده است خاطر نشان کرد: استان قزوین یکی از شهرهای پیش‌گام در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ بوده و تولیدکنندگان این استان در سال گذشته توانستند بیش از 10 هزار تن تخم‌مرغ صادر کنند.

وی عنوان کرد: افرادی که در زمینه صادرات اقدام کنند مورد حمایت مسؤولان استان قزوین قرار می‌گیرند و تولیدکنندگان قزوینی برای بهبود بیشتر زیرساخت‌های شرکت خود نیازمند بودجه هستند که مسؤولان این استان تسهیلات لازم را در اختیار این تولیدکنندگان قرار می‌دهند.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دو سال گذشته 300 هزار تن تخم‌مرغ به خارج از کشور صادر شده افزود: تجار ایرانی در سال گذشته 90 هزار تن تخم‌مرغ صادر کردند و بازارهای بزرگی در اطراف ایران قرار دارد که کشور ایران می‌تواند از آن‌ها بیشتر استفاده کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار