کد خبر: ۳۶۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 25 January 2017

به گزارش تابناک یزد،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت بررسی ابعاد و شاخص‌های سند تحرک بدنی گفت: بیش از 50 درصد زنان و مردان استان یزد کم تحرک هستند.

دکتر«محمدحسن لطفی»  در همایش همکاری‌‎های بین بخشی در راستای ارتقای تحرک بدنی مردم با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کم تحرکی مردم در استان یزد، اظهار کرد: افزایش سطح سواد سلامت مردم و مسولان ضروری است.

وی با اشاره به این‌که 50 درصد زنان و مردان استان کم تحرک هستند گفت: افزایش سرانه ورزشی استان، گفتمان سازی، فرهنگ سازی و اشاعه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین راهکارهای افزایش تحرک بدنی مردم استان است.

«رضا صادقیان‌شاهی» عضو هیأت علمی دانشگاه یزد تصریح کرد: دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کنونی استان و کشور است و تزریق انسولین می تواند تنها 12 ساعت قند خون یک بیمار دیابتیک را کنترل کند این در حالی است که بیمار دیابتیک با پیاده روی و تحرک بدنی می تواند تا 72 ساعت، قند خون خود را کنترل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده، با تحرک بدنی و پیاه روی می توان به میزان صد درصد از بیماریهای کرونر قلبی پیشگیری  و تا 75 درصد بیماریهای قلبی و سرطان کولون را درمان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار