نگاهی به وضعیت ورزش پرورش اندام استان خراسان رضوی ؛
رشته پر مخاطب پرورش اندام و بدنسازی بیش از چندین میلیون استقبال کننده و ورزشکار را در کشور در دل خود جای داده و بیش 8 هزارو 500 ورزشکار هم سهم خراسان رضوی از این جمعیت قابل توجه است.
کد خبر: ۳۶۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 25 January 2017

به گزارش تابناک رضوی، ساختار اصلی این رشته ورزشی با توجه به جذابیت های موجود مخاطبین بیشتری را روز به روز در حال جذب کردن است رشته ای که با حضور سهراب سرابی پرچم‎دار در استان و قهرمانی های بی‌نظیر علی تبریزی  راه را برای حضور خراسانی ها در مسابقات آسیایی و جهانی هموار می‌کرد.

این روزها سهراب سرابی در آستانه 75 سالگی و علی تبریزی از کورس رقابت ها فاصله گرفته است و بیشتر به علم مربی گری و پرورش قهرمان می پردازد تا اگر در روزگار دور می‌توانستیم خراسان و مشهد را قطب این رشته ورزشی در کشور بنامیم اما الان به گفته مربی تیم ملی این لقب به سمت شمال کشور رفته و در آنجا در حصر خانگی به‌سر می‌برد.

از سوی دیگر مدتیست شاهد تغیرات ناگهانی در این هیات پر حاشیه شدیم ؛ با رفتن نکاحی و حضور بکائیان و تغییر و تحولات که عده ای را راضی تر از گذشته و بخشی هم به پس دادن احکام به رییس هیات منجر شد شاهد شرایط نامطلوبی در هیات استان بودیم.

فعالیت های چشم گیر و تغییرات احساسی رییس هیات که با این رشته ورزشی فاصله ای بسیار داشت باعث شد که هیات استان و مشهد ادغام شود به گونه ای که مشهد فعالیت نکند و استان جای مشهد را هم پر کند ؛ نکته قابل توجه فعالیت مقطعی هیات مشهد بود که با ریاست مهدی جعفری فشارکی رقم خورد که او هم با ورزش بیگانه بود.

پس از ادغام شدن هیات مشهد و استان ،مهدی فشارکی با حفظ سمت دبیر استان شد که عده ای هم برای فعالیت بیشتر پا پیش گذاشتند بعضی از دوستان هم در کورس رقابت جا ماندند که البته نا گفته نماند به گفته رییس هیات تمامی احکام صادر شده 6 ماه بیشتر اعتبار نداشت ولی حتی یک روز فعالیت غیر حرفه ای و بدون تفکر تخصصی میتواند آسیب جدی را به جامعه ورزشی با جمعیت قابل توجه وارد کند به هر حال باید ببینم که در پایان چه می شود.

سری به کمیته پاورلفتینگ استان میزنیم که با رفتن محمد تبریزیان، بهزاد محمد پور سرپرستی این کمیته را بر عهده دارد اما نکته قابل توجه این است که چیزی به برگزاری مسابقات کشوری نمانده و هنوز نه تیمی از استان آماده رقابت است نه مسابقه انتخابی برگزار شده این اتفاق باعث می شود تا ورزشکاران خراسانی به تیم های دیگر جهت حضور در مسابقات روی بیاورند.

چندی پیش شاهد برگزاری مسابقات قوی ترین مردان در استان بودیم که استاندارد های اولیه کار را رعایت نکرده بودند ایتم های مسابقات قوی ترین مردان در کشور مشخص است اما در این مسابقات تقریبا هیچ یک از ایتم ها به رسمیت از جانب فدراسیون شمرده نشده بود اما با تدبیر و تفکر اعضای هیات برگزار شد.

حضور بی بدیل دبیر هیات استان و پاسخگو نبودن تلفن هایش تفکر کار بلد بودن او را در هیات به رسمیت می شمارد به گونه ای که حضور دبیر هیات کمتر در بحث فعالیت های موجود هیات به چشم میخورد.

قطعا زحماتی در بحث ارتقای سطح کمی و کیفی این هیات پر مخاطب در دستور کار ریاست قرار گرفته است و تا به حال شاهد برگزاری چندین مورد مسابقه از سوی این هیات بوده ایم که امید است با توجه با حساسیت این رشته ورزشی در استان تفکر تخصصی تر بر دریای پر تلاطم این هیات حاکم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار