رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش تعرفه کمرگی روغن پالم در سال جاری به 40 درصد خبرداد و خاطرنشان کرد: تعرفه واردات این روغن در سال 92 برابر با 4 درصد بود.
کد خبر: ۳۶۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 26 January 2017
دکتر رسول دیناروند روز پنجشنبه در همایش رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونان غذا و دارو و مدیران قطب شمال غرب کشور کنترل واردات روغن پالم را موفقیت بزرگی برای وزرات بهداشت دانست و گفت: این موفقیت انعکاس بین‌المللی هم داشت.

وی با اشاره به اینکه قیمت داروهای وارداتی کاهش یافته است، گفت: درسه سال گذشته 450 میلیون دلار در زمینه واردات دارو کاهش داشتیم.
وی با اشاره به تجربه حضور خود در وزارت بهداشت، گفت: با توجه به تجربه‌ای که بنده در چند دوره در وزرات بهداشت دارم، به خوبی برایم ملموس است که در دولت یازدهم، وزرات بهداشت و کل مجموعه سلامت کشور بسیار فعال بوده و عملکرد خوبی داشته است.
دیناروند با اشاره به برنامه طرح تحول نظام سلامت، گفت: باوجود جوسازی های رسانه‌ای، طرح تحول سلامت یکی از نقاط قوت دولت است و این موضوع را مردم و مسئولان به خوبی احساس می‌کنند.
وی اضافه کرد: نتایج طرح تحول نظام سلامت به طور کامل ملموس بوده و طبق نظرسنجی‌ها، مردم نیز از این طرح رضایت دارند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عین حال با ابراز نگرانی از تصویب نشدن اعتبار وزرات بهداشت، بدعهدی بیمه‌ها و روال سازمان برنامه و بودجه ، اظهارامیدواری کرد: در بهمن ماه و همزمان با جشن های پیروزی انقلاب اعتبارات مورد نظر حوزه سلامت تصویب شود.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر سرعت بخشی به تکمیل کارهای نیمه تمام، اظهارکرد: در حوزه غذا و دارو و همچنین تجهیزات پزشکی در طول خدمت این دولت کارهای خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به فراهم شدن اعتبار 60 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات شناسایی، تاکید کرد: این تجهیزات قدرت نظارتی ما را افزایش می‌دهد.
دیناروند با تاکید بر اینکه توان ما در حوزه کنترل کالاهای سلامت محور تقلبی بیشتر شده است، گفت: اهتمام ما تنها رعایت حد مجاز نیست، بلکه به مردم کمک می‌کنیم تا درتهیه غذای سالم توان انتخاب داشته باشند.
وی با اشاره به تخلف یک واحد تولیدی که بازار مصرف 40 درصد آب معدنی کشور را در دست داشت، افزود: این واحد به خاطر یک اشتباه در مقابل وزارت بهداشت ایستاد؛ اما ما وظایف خود را انجام داده و اعلام کردیم که متخلف هستید و درنتیجه تولید متوقف شد و اعلام متخلف بودن، بزرگترین جریمه برای یک واحد تولیدی است.
دیناروند با اشاره به وضعیت حوزه‌ دارو نیز تاکید کرد: وضعیت ما در این حوزه خوب است و مردم تنها در تهیه چهار قلم دارو با مشکل مواجه هستند .
وی با اشاره به اینکه در تأمین و دسترسی مردم به داروهای موجود در فهرست رسمی کشور مشکلی نداریم، گفت: در صورت تصویب برنانه ششم توسعه، تجویز داروهای خارج از لیست ممنوع می‌شود .
دیناروند با بیان اینکه وزارت بهداشت در حمایت از بیماران نیز شرایط خوبی را داشته است، گفت: طبق آمار تا قبل از سال 92 فرانشیز( سهم بیمه گذار) خدمات بیماران سرطانی 30 درصد بود که از ابتدای شروع کار دولت این میزان به 10 درصد کاهش یافته است.
وی با یادآوری اینکه نیازهای دارویی این بیماران کم نبوده و هزینه‌ی بالایی دارند، گفت: حدود 90 هزار نفر در این حوزه شناسایی شده اند که در گذشته 10 درصد این بیماران در زمینه تامین دارو به سختی می‌افتادند و این در حالی است که در زمان حاضر این میزان اکنون به یک درصد کاهش یافته است./ایرنا
دیناروند با بیان اینکه در زمینه نیروی انسانی مشکل داریم، گفت: باید به سمت خرید خدمت حرکت کنیم و در این مسیر نیز به دنبال راهی هستیم که 50 درصد این نیروها را سریع‌تر تأمین کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن دهه‌ فجر اظهارکرد: چند روز دیگر سی‌و‌هشتمین سالگرد جشن انقلاب فرا می‌رسد و باید از این فرصت پیش آمده برای تبیین دستاوردهای انقلاب و همچنین رسیدگی به مشکلات و چالش‌ها استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه تمامی تلاش ما صیانت از حقوق مردم است، گفت: گاهی اوقات مسائل اقتصادی دست ما را در حوزه‌ غذا و دارو کوتاه می‌کند؛ اما تمام تلاش ما ارتقای سلامت در جامعه است و ما در این مسیر بسیار جدی عمل می‌کنیم.
محمد حسین صومی با اشاره به وضعیت استان آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: استان ما با وفور صنایع غذایی مواجه بوده و شهرک های صنعتی بسیاری دارد که در این زمینه فعالند و برخورد ما با کارخانه ها یکی از معضلات ما در حوزه تأمین امنیت غذایی مردم بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: در حوزه ی مقابله با کالاهای سلامت محور قاچاق نیز دانشگاه ورود پیدا کرده و در این راستا نیروی انتظامی و گمرکات همکاری بسیاری خوبی داشته‌اند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: شمال غرب کشور قطب کشاورزی بوده و واحدهای تولیدی متعدد و توانمندی را در حوزه غذا و دارو و همچنین تجهیزات پزشکی دارد و جمعیت تحت پوشش این منطقه نیز بیش از هشت میلیون نفر است.
محبوب نعمتی با اشاره به اینکه این منطقه مرزی بوده و با چهار کشور همسایه است، اظهارکرد: در زمان حاضر سه دانشگاه و یک دانشکده علوم پزشکی در شمالغرب کشور فعالند و دارای ویژگی‌هایی است که این قطب را از سایر مناطق کشور متمایز و ممتاز می‌کند.
وی با بیان اینکه این منطقه با داشتن 20 کمرگ در سه استان در زمینه‌ مبادله کالاهای سلامت محور پیشتاز بوده است، افزود: آذربایجان شرقی هفت کمرگ، ارومیه 12 کمرگ ، اردبیل و مراغه نیز به ترتیب هر کدام دو و یک گمرک دارند.
نعمتی با اشاره به وجود دو منطقه آزاد در قطب شمالغرب کشور نیز تاکید کرد: تمامی این موارد باعث شده است که این قطب جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.
وی قاچاق کالاهای سلامت محور و همچنین کمبود نیروی انسانی را از تهدید های منطقه دانست و گفت: ما تلاش کرده‌ایم این‌ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و نگذاریم که کالاهای قاچاق در زنجیره‌ توزیع مواد غذایی قرار گیرد.
در پایان این نشست تفاهم نامه‌ همکاری بین رئیسان سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال غرب کشور امضا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :