مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: اثرات تربیتی و معنوی نماز در کاهش غفلت های منجر به حبس باید بیشتر مورد توجه باشد.
کد خبر: ۳۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 19 May 2015

سید اسدالله جولایی روز دوشنبه در بازدید از زندان تبریز با تاکید بر اینکه توجه بیشتر به نماز مانع بسیاری از غفلت هاست، افزود: صدور چک بلامحل، مهریه های سنگین، تخلفات رانندگی، اهتمام نداشتن به ایمنی کار و بی احتیاطی در امور رایج شده و به راحتی مردم دچار مشکلات حبس می شوند.

وی با بیان اینکه صدور چک بلامحل، تخلفات رانندگی و دیگر سهل انگاری های منجر به حبس مصداق منکر است، گفت: فعالیت های اقتصادی بدون توجه به توان اقتصادی و بنیه مالی نوعی دروغ عملی و منکر است که می توان با تمسک به تعالیم اسلام ناب محمدی از این گرفتاری ها خلاصی یافت و زندگی سالم و معقولی را در پیش گرفت.

جولایی ادامه داد: حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی از اختیار انسان خارج است و بعنوان پیش آمد وحادثه غیرمترقبه، موجب گرفتاری انسان می شود ولی در موضوع پرونده های مهریه و محکومیت های مالی ناشی از مطالبه چک و سفته و ورشکستگی ها می توان با عقل، درایت و قناعت غفلت نکرد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به خدمات ارزشمند این ستاد، از آزادی بیش از 90 هزار زندانی جرایم غیرعمد از بدو تاسیس این تشکل مردم نهاد در کشور خبر داد.

پارسال 230 زندانی و امسال تاکنون حدود 20 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی از زندان آزاد شده اند و 140 نفر از این نوع زندانیان استان در انتظار کمک های خیران، مردم و ستاد دیه استان برای آزادی هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار