مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از زیرکشت رفتن 1200 هکتار از اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 19 May 2015

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، مهندس علي رخ افروز در بازدید از مزارع کلزا در حاشیه شهر تبریز با بیان این مطلب افزود: شهرستان تبریز با توسعه کشت کلزا از 650 هکتار در سال زراعی گذشته به 1200 هکتار درسال زراعی 94-93 ، رشد 84 درصدی داشته است.

وی به تبیین سیاست های جاری جهادکشاورزی در مورد اهمیت کشت کلزا پرداخت و برلزوم جایگزینی کلزا به جای محصولات با نیاز آبی بالا را خواستار شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه با اجرای برنامه های فوق بتوانیم به هدف توسعه کشت کلزا وافزایش عملکرد آن در واحد سطح دست یابیم خاطر نشان کرد: در بحث کم آبی بالطبع حمایت دولت از محصولات استراتژیک مثل گندم، کلزا و گلرنگ می تواند موجبات آرامش خاطرکشاورزان را فراهم کند و ترویج و آموزش کشاورزان جهت توسعه کشت کلزا را ضروری دانست .

مهندس رخ افروز از افزایش 120 درصدی قیمت خرید تضمینی محصول کلزا در دولت یازدهم خبر داده و افزود: قیمت خرید دانه کلزا در سال 92-1391 برابر 10هزار ریال بود که در سال سال 93-1392 با افزایش 90 درصدی به 19 هزار ریال رسید که در سال زراعی جاری نیز با افزایش16 درصدی آن به 22 هزار ریال با 2 درصد افت مفید افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار