استاندار آذربایجان غربی از افزایش دوبرابری درآمدهای استان در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 31 January 2017

به گزارش تابناک  آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از مجموع 16 هزار میلیارد تومان کمک دولت برای رفع موانع تولید و فعال کردن واحدهای نیمه فعال و راکد کشور، میزان 565 میلیارد تومان سهم آذربایجان غربی بوده است و تاکنون 400 واحد از این منابع مالی بهره مند شده اند و 474 واحد در لیست انتظار هستند.

سعادت افزود: در سال جاری و با رفع موانع تولید در بخش صنعت برای 16 هزار 841 نفر و در بخش کشاورزی برای 6 هزار و 38 نفر فرصت شغلی فراهم شد.

استاندار اذربایجان غربی با اشاره به اینکه درآمدهای استان امسال دو برابر شده است گفت: در سال 93 مجموع درآمدهای استان470 میلیارد تومان بود که امسال این رقم به 900 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی شناسایی 14 هزار و 500 مودی جدید مالیاتی که تاکنون هیچ مالیاتی پرداخت نکرده بودند را از مهمترین دلایل افزایش درآمدهای استان بیان کرد.

 استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برنامه های احیای دریاچه ارومیه گفت: هنوز یکسال از برنامه های احیای دریاچه ارومیه عقب هستیم، و تثبیت آب پشت سدها، خرید دستگاههای حفر تونل در شرایط تحریم و کمبود اعتبارات را عوامل این عقب ماندگی عنوان کرد.

سعادت با بیان اینکه ما خواهان استحصال نمک دریاچه هستیم، گفت:مصرف نمک کشور در سال 2 و نیم میلیون تن است و در حال حاضر بخش زیادی از آن از وارد می شود و در صورت اخذ مجوز برداشت، دریاچه ارومیه ظرفیت تامین نمک کشور را دارد.

وی در ادامه به مسئله کولبری مرزنشینان اشاره کرد و افزود: کولبری یکی از برنامه های دولت برای مرزنشینان در روستاهای 20 کیلومتری مرز است که با هدف ایجاد اشتغال و درآمد صورت می گیرد.

سعادت با بیان اینکه در آذربایجان غربی،کردستان،کرمانشاه و سیستان بلوچستان کولبری وجود دارد گفت: کولبری چهارچوب مشخصی دارد و کولبران باید باید در ساعات معین و معابر تعیین شده فعالیت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار