معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان: صادارات بیش از 24 میلیارد ریال دام از کهگیلویه و بویراحمداز نیمه دوم سال 94 تا کنون بیش از 4 هزار راس دام سبک شامل بز و گوسفند از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و کویت صادر شده است.
کد خبر: ۳۷۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 04 February 2017
صادارات دام از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور بیش از 24 میلیارد ریال برای دامداران استان سودآوری داشته است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه صادارات بیش از 24 میلیارد ریال دام از کهگیلویه و بویراحمداز نیمه دوم سال 94 تا کنون بیش از 4 هزار راس دام سبک شامل بز و گوسفند از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و کویت صادر شده است گفت: صادرات این تعداد دام بیش از 24 میلیارد ریال برای دامداران استان سود آوری داشته است .
جعفر طالبیان پور از افزایش 15 درصدی قیمت دام زنده و گوشت قرمز در فصل های پاییز و زمستان امسال خبر داد و افزود : صادرات دام استان به خارج از کشور، کاهش تولید دام در استان در این فصول و افزایش مصرف گوشت در فصل سرما از جمله دلایل افزایش قیمت دام زنده و به تبع آن افزایش قیمت گوشت در استان است.
وی با بیان اینکه خوراک آماده یا کنستانتره از نظر پرت و از نظر هضم جیره غذایی و در افزایش کیفیت لاشه گوشت دام تاثیر دارد گفت : کنستانتره ی آماده شامل انواع مواد معدنی، مواد ویتامینی و پروتئین است و به نوعی غذایی کامل برای دام محسوب می شود .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان میزان تولید کنستانتره در کارخانه خوراک دام و طیور یاسوج را سالانه بین 250 تا300 هزار تن ذکر کرد و افزود : در صورت فعالیت مجدد کارخانه دام و طیور شهرستان کهگیلویه این کارخانه روزانه سی تن کنستانتره هم برای دام و هم برای مرغ خانگی تولید می کند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار