فرماندار بیرجند:
فرماندار بیرجند گفت: محدودیتی در تولید و مصرف برق در شهرستان وجود ندارد، خط های فوق توزیع و توزیع داخلی منطقه از استاندارد بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۳۷۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 07 February 2017
علی ناصری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از 11 پروژه برق رسانی مدیریت توزیع برق شهرستان بیرجند افزود: پیش بینی خوبی برای تامین برق پایدار در شهرستان اتخاذ شده است که علت تعدادی از خاموشی های چند روز گذشته، ناشی از افتادن تعدادی از درختان کاج در مسیر خطول انتقال و توزیع برق بود.
وی با بیان اینکه شهرداری بیرجند و شرکت توزیع برق باید همکاری بیشتر در این ارتباط داشته باشند، اضافه کرد: مسئولان شهرداری بحث هرس به موقع درختان را در برنامه خود داشته باشند تا هنگام بارش مشکل خاموشی برف رخ ندهد.
وی تصریح کرد: تعویض خطوط کابل برق به دلیل ایمنی بیشتر در دستور کار قرار گیرد، و در سال 96 در بحث توزیع اعتبار به این موضوع توجه ویژه ای خواهد شد.
همچنین مدیر شرکت توزیع برق بیرجند در آیین بهره برداری از 11 پروژه برق رسانی در این شهرستان گفت: این پروژه ها با صرف 32 میلیارد و 983 میلیون ریال اجرا شده است.
محمدرضا عبدی افزود: این پروژه ها شامل تامین برق روستای آدیگان، چشمه گز ، گرموک ، احداث شبکه فشار متوسط برای رینگ فیدرها در بلوار شهید ناصری بیرجند و تامین برق متقاضیان نقاط مختلف شهری و روستایی است.
وی اظهار کرد: همچنین احداث شبکه و پست هوایی برای تامین برق 148 واحد تعاونی مسکن فرهنگیان بیرجند، شبکه و پست هوایی برای تامین برق برق 90 واحد شرکت سازه پایدار رضوی، شبکه و پست هوایی برای تامین برق متقاضیان خیابان ظفر و نصب و تعویض چراغ گازی در نقاط مختلف شهری و روستایی بیرجند و ... است.
وی تعداد خانوارهای بهره مند از مزایای این پروژه ها را سه هزار و 147 خانوار ذکر کرد.
وی تصریح کرد: چند روز گذشته به دلیل بارش برف نسبتا سنگین با خاموشی هایی رو به رو شدیم، دلیل این مشکل شکسته شدن شاخه درختان کاج در مسیر خطوط برق بود که موجب پارگی سیم های برق و یا آتش سوزی درختان شد.
وی تاکید کرد: درختان کاج به عنوان فضای سبز در حوزه اختیار شهرداری بیرجند است و برای هرس درختان نیاز به مجوز شهرداری است.
عبدی اضافه کرد: زیرساخت های صنعت برق شهرستان بیرجند از امنیت بالایی برخوردار است و در بخش توزیع هزار و 160 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 950 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و هزار و 700 دستگاه ترانس در نقطه های مختلف شهر وجود دارد.
مدیر توزیع برق بیرجند بیان کرد: در بحث خاموشی ها به ازای هر مشترک 12 ثانیه خاموشی در استان داریم، متوسط خاموشی کشوری 10 برابر این عدد است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار