معاون پارلمانی رئیس جمهور در یاسوج
حسنعلی امیری بعد از مراسم استقبال بلافاصله معاون رئیس جمهور و هیئت همراه در مراسم تشییع پیکر مطهر«شهید علی حسن بخردان » حضور یافتند ضمن اقامه نماز میت بر پیکر شهید بخردان فرزند این شهید را مورد تفقد قرار داد.
کد خبر: ۳۷۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 07 February 2017
 همانگونه که از قبل اعلام شده بود ، معاون پارلمانی رئیس جمهور برای افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه وارد شهر یاسوج شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد حسینعلی امیری در بدو ورود به شهر یاسوج مورد استقبال سیدموسی خادمی استاندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی قرار گرفت.
 
 معون پارلمانی رئیس جمهور در یاسوج + تصاویر
 
ورود معاون پارلمانی رئیس جمهور همزمان شد با تشییع شهید علی حسن بخردان که در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید.
بعد از مراسم استقبال بلافاصله معاون رئیس جمهور و هیئت همراه در مراسم تشییع پیکر مطهر«شهید علی حسن بخردان » حضور یافتند ضمن اقامه نماز میت بر پیکر شهید بخردان فرزند این شهید را مورد تفقد قرار داد.
لازم به توضیح است شهید بخردان در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در استان هرمزگان اخیرا به درجه رفیع شهادت رسید.
مراسم نماز بر پیکر شهید بخردیا را آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اقامه کرد.
دیدار از خانواده شهید شهید نورالله یزدان پناه از دیگر برنامه های معاون پارلمانی رئیس جمهور بود که به همراهی هیئت همراه و سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد صورت گرفت.
امیری در این دیدار صمیمی با اشاره به شجاعت و دلاوری های مردم غیور استان، گفت: نقش مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و مردم این استان مردمی دلیر، غیور و استکبار ستیز هستند.
وی اظهار داشت: عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد در دفاع از دین و کیان و نظام مقدس جمهوری اسلامی، سنگ تمام گذاشتند و در دوران دفاع مقدس با رشادت های خود شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کردند.
همچنین در این دیدار استاندار کهگیلویه وبویراحمد، طی سخنانی اظهار داشت: دیدار با والدین شهدا در حقیقت دیدار با شهدا است و این دیدار و سرزنی توسط مسئولسن نظام از وظایف ذاتی آنان است.
سید موسی خادمی افزود: در طول عمر دولت تدبیر و امید در استان تاکنون 22 هزار دیدار از خانواده شهدا صورت گرفته است و امسال نیز 4500 دیدار تاکنون با این عزیزان انجام شده است.
افتتاح دو پروژه دانشجویی در آموزشکده های فنی و حرفه ای دختران و پسران یاسوج از دیگر برنامه های سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به استان بود.
خوابگاه دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای پسران یاسوج با زیربنای یکهزار و 668 متر مربع و از محل اعتبارات استانی با هزینه 10 میلیارد و 248 میلیون ریال افتتاح شد .
همچنین سلف سرویس دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای دختران با زیربنای 755 متر مربع و از محل اعتبارات استانی با هزینه 922 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
حضور در آئین کلنگ زنی بزرگترین بازارچه سنتی
معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آئین کلنگ زنی بزرگترین بازارچه سنتی، محلی و گردشگری استان در شهر یاسوج شرکت کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آئین کلنگ زنی این پروژه با بیان اینکه، هدف این بازارچه ساماندهی جمعه بازار و بازارچه های محلی است، گفت: این پروژه اقتصادی، کابردی و زود بازده شهر یاسوج با عتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 17 هزار و 100مترمربع احداث می شود.
خادمی اظهار داشت: این پروژه که با احداث سازه و طرح پیشنهادی معماری اسلامی -ایرانی به منظر و سیمای شهر کمک می کند، در کنار سایر جاذبه های گردشگری شهر یاسوج محلی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان خواهد بود.
استاندار با تبریک ایام الله دهه فجر، ضمن خوش آمدگوئی به سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بوراحمد، ایجاد اشتغال را اولویت اول دولت تدبیر و امید بیان کرد.
خادمی، مهمترین وظیفه مسئولین استان را تلاش برای ایجاد فرصت های اشتغالزا دانست و افزود: هدف از این پروژه رعایت اصول زیبا سازی شهر، رفع خطر از شهروندان و ساماندهی بازارچه محلی است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور هم در این آئین، ضمن تبریک ایام الله دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی به مردم وعشایرغیور استان، افزود: بنده حامل سلام گرم دکتر روحانی رئیس جمهوری به مردم شهید پرور استان کهگیلویه وبویراحمد هستم.
امیری افزود: مردم این استان همیشه در صحنه های انقلاب و میهن اسلامی پیشگام بودند و هرگاه ضرورت در عرصه ای بود چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر داشتند و این مسئله برای همه ما آشکار و روشن است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور از عالم ربانی مرحوم آیت الله ملک حسینی نام برد که همکار و همگام با امام و رهبری قیام مردم استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد را علیه رژیم ظاغوت برعهده داشتند.
امیری، استقبال مردم استان کهگیلویه وبویراحمد را از کاروان دولت تدبیر و امید مثال زدنی دانست و اظهار داشت: این استقبال کار دولت مردان را برای خدمت رسانی به این مردم بیش از پیش سخت تر کرده است.
وی بیان اینکه، دولت مصوبه ای در راستای اشتغالزائی در مناطق روستائی و عشایری با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار داشت، افزود: چرا که اشتغال عشایر و روستائیان از اولویت و دغدغه های این دولت است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد ایجاد اشتغال پایدار در سطح وسیعی در مناطق مختلف باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار