مرحله نخست زنجیره تولید شتر مرغ کشور و خاورمیانه در منطقه خان زنیان شیراز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۷۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 08 February 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر عامل زنجیره تولید شترمرغ ایران در مراسم افتتاح این واحد صنعتی گفت: این مجموعه  شامل اولین کشتارگاه اختصاصی شترمرغ ایران است که ظرفیت کشتار  300 قطعه شترمرغ در روز را دارد.
 اجاقی افزود:59 کارگر به صورت مستقیم در این واحد صنعتی مشغول بکار شدند و با بهره برداری از مرحله دوم این واحد زمینه اشتغال 100نفر فراهم خواهد شد.
وی افزود: این واحد صنعتی در زمینی به مساحت 20 هکتار ساخته شده که 19 هکتار به مزرعه پرورش شترمرغ اختصاص یافته است.
اجاقی گفت: دریافت نشان حلال و irبرای صادرات محصولات به سایر کشورها از موفقیت های این واحد صنعتی است.
وی افزود: مرحله دوم بهره برداری از این واحد صنعتی شامل فرآورده های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس و پوست این محصول در خرداد ماه امسال انجام خواهد شد.
قاسمی رئیس جهاد کشاورزی فارس در این مراسم گفت: برای ساخت این واحد صنعتی 16 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده که بیش از 10 میلیارد آن تسهیلات بانک کشاورزی است.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز به کار این کارخانه با اشاره به اینکه ایران سومین کشور دنیا از لحاظ تعداد قطعات شترمرغ است گفت:  100هزار قطعه شترمرغ در ایران وجود دارد که از این تعداد 9 هزار قطعه مولد هستند.
حسن رکنی افزود: صنعت تولید شتر مرغ بسیار سود آور و منطبق بر الگوی اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر فرآورده های گوشتی آن ، پوست ، روغن و پر شترمرغ ارزش اقتصادی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار