استاندار قزوین بعدازظهر سه شنبه در جریان سفر به شهرستان تاکستان ضمن افتتاح چندین طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی از سد در حال ساخت نهب بازدید کرد.
کد خبر: ۳۷۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 08 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی در سفر خود به شهرستان تاکستان که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد، در آئین افتتاح طرح صنعتی خط تولید مفتول های گالوانیزه آرمور به روش مولتی لاین و فاز 2 شرکت صنایع مفتولی زنجان حضور پیدا کرد.
با افتتاح طرح توسعه با 69 میلیارد و 500 میلیون ریال این واحد تولیدی ضمن اشتغال زایی برای 20 نفر از خروج ارز به میزان یک میلیون دلار در سال جلوگیری می شود.
در جریان سفر استاندار قزوین به شهرستان تاکستان همچنین طرح گازرسانی به 12 روستا با 9 میلیارد و 740 میلیون ریال اعتبار و بهره مندی یک هزار و 269 خانوار به طور نمادین در روستای حسن آباد سادات افتتاح شد.
همچنین با حضور استاندار قزوین، عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار باغ های انگور در سطح 98 هکتار با 90 بهره بردار و 12 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
استاندار قزوین همچنین با حضور در یکی از باغات انگور، به منطور ترویج داربستی کردن تاک های این محصول که موجب کاهش مصرف آب و افزایش تولید می شود به طور نمادین یک درخت انگور را به شیوه داربستی هرس کرد.
همتی همچنین با حضور در روستای آقچه کند هشت صفحه خورشیدی نصب شده در منارل مسکونی این روستا برای تولید انرژی که با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شده است، را افتتاح کرد.
هزینه ساخت هر کدام از این صفخه های خوزشیدی که روزانه 5 کیلو وات تولید برق دارند، 25 میلیون ریال است که 150 میلیون ریال آن توسط کمیته امداد و باقی با تسهیلات بانکی تامین می شود.
استخر شهدای کارگر تاکستان مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی احداث شده است، دیگر طرح افتتاحی با حضور استاندار قزوین بود.
استاندار قزوین در ادامه سفر یک روزه خود به تاکستان از سد در حال ساخت نهب نیز بازدید کرد.
برای ساخت این سد مخزنی که دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد، تاکنون یک هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
تا سال آینده نیز برای تکمیل این طرح بزرگ عمرانی و زیرساختی یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار صرف می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار