یک واحد سردخانه در نهمین روز از دهه فجر با ظرفیت نگهداری شش هزارتن محصول کشاورزی در شهرستان بهار استان همدان بهره برداری شد.
کد خبر: ۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ 09 February 2015
یک واحد سردخانه در نهمین روز از دهه فجر با ظرفیت نگهداری شش هزارتن محصول کشاورزی در شهرستان بهار استان همدان بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا مدیر صنایع کشاورزی استان همدان در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد:این سردخانه با اعتبار 50 میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغالزایی برای 15 نفر در شهرستان بهار بهره برداری شد.

'محمدرضا شهسواری' افزود: 30 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این واحد سردخانه توسط صندوق توسعه ملی و 20 میلیارد ریال توسط متقاضی هزینه شده است.

وی گفت:با توجه به تولید انبوه سیب زمینی در شهرستان بهار ایجاد یک واحد سردخانه ای در این منطقه ضروری بود که این واحد علاوه بر محصول سیب زمینی قابلیت نگهداری دیگر محصولات کشاورزی را دارد.

وی افزود:سردخانه های دارای پروانه بهره برداری استان همدان هم اکنون ظرفیت نگهداری 63 هزارتن محصول در دمای بالای صفر و 14 هزار تن محصول در دمای زیر صفر را دارند.

وی تصریح کرد:برخی از سردخانه های استان نیز بدون پروانه بهره برداری فعال هستند که با احتساب این واحدها، هم اکنون ظرفیت سردخانه های استان 120 هزارتن است.

مدیرصنایع کشاورزی استان همدان گفت: احداث چند واحد سردخانه با ظرفیت نگهداری 50 هزارتن محصول نیز در دست اجرا است که تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسند.

شهسواری تصریح کرد:با توجه به حجم تولید محصولات کشاورزی در استان همدان باید ظرفیت سردخانه های استان به 320 تا 350 هزار تن افزایش یابد .

سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می شود.

138 طرح کشاورزی در دهه فجر امسال در استان همدان به بهره برداری رسید.

12 تا 22 بهمن ماه ، ایام الله دهه فجر نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار