کد خبر: ۳۸۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 01 March 2017
به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم راشد یزدی» دانشجویان و دانشگاه مغز کشور دانست و گفت: اگر این مغز درس نخواند، فاجعه‌ای عظیم رخ خواهد داد .
 حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در جمع نمازگزاران دانشگاه يزد گفت: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم و زمانی که ما را در آغوش خود گرفته، زمان و مکانی خاص تلقی می‌شود و لازم است كه هر انسانی زمان و مکان خود را به خوبی بشناسد .

وی هدف از خلقت را زندگی کردن به معنای واقعی دانست و افزود: کسانی که می‌خواهند زندگی کنند نه اين كه تنها زنده باشند، باید مسلح به سلاح زمان باشند والا شکست خورده و پایمال خواهند شد .

وی در اين باره تصریح کرد: حیوانات تمام تلاششان، تنها زنده ماندن است اما انسان برای زندگی کردن خلق شده و زندگی کردن غیر از زنده ماندن است .

وي  افزود: انسان تنها برای خوردن و آشامیدن خلق نشده که اگر چنانچه این گونه باشد پس فقط مسیری افقی از گهواره به گور را طی می‌کند .

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که مسیر درست زندگي بشر، عمودی است، گفت: انسان باید از زمین استفاده کند و خود را به آسمان برساند که به جز خدا نبیند و در واقع خلقت نيز بر همین مبنا است .

وی رضایت خداوند را در هر امری مهم دانست و گفت: انسان در هر مساله باید خدا را در نظر گرفته و بداند که فقط برای خواب و خوراک و شهوت خلق نشده است .

وی درس خواندن را امری بسیار مهم در زمان فعلی عنوان کرد و گفت: شما دانشجویان به اینجا آمده‌اید که بدانید تا اين كه بتوانید و اگر ندانید، قطعاً نمی‌توانید .

راشد يزدي افزود: اگر کسی بتواند کاری انجام دهد یا گره مشکلی را باز کند ولی این کار را انجام ندهد، مواخذه خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: اگر ذره ای احتکار انرژی در فهم و درک داشته باشیم، مسئولیت‌مان از احتکار‌كننده گندم و جو و برنج بیشتر است .

وی عصر حاضر را عصر سرعت معرفی کرد و گفت: کوچکترین اشتباه در دستگاه‌های علمی و تربیتی در این عصر غیر قابل جبران است، پس باید درس خواند زیرا اگر کسی زمانش را نشناسد، مشکلات یک مرتبه بر او هجوم آورده و سرانجام به سقوط می‌انجامد .

حجت الاسلام راشد یزدی، دانشجویان و دانشگاه را مغز کشور دانست و گفت: اگر این مغز درس نخواند فاجعه‌ای عظیم رخ خواهد داد .

وی در ادامه خطاب به دانشجویان، افزود: مملکت بسته به شما است، در این راستا شما چه فکری برای آینده کشور کرده‌اید؟

حجت الاسلام راشد یزدی مدرک‌گرایی را نفی کرد و افزود: اگر تنها به دنبال مدرک باشیم ولی درک نداشته باشیم این در واقع برخلاف حرکت تکاملی انسان است .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: دانشجویانی که درس نمی‌خوانند و وقت معلم را تلف و از اموال عمومي در اين راه استفاده می‌کنند، بدانند که مرتکب عمل حرام شده‌اند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صاحب پرکارترین مغز یعنی انیشتین اشاره کرد و افزود: او پرکارترین مغز از نظر ریاضی بود، اما این در حالی است که تنها از یک پانزدهم مغزش استفاده کرده بود .

وی خطاب به دانشجویان افزود: شما استعدادتان کمتر از انیشتین نیست، فقط تلاشتان کم است و بدانید که هرکسی از استعداد عادی برخوردار باشد می‌تواند 15برابر این دانشمند درس بخواند .

حجت الاسلام راشد یزدی تنها مزاحم درس خواندن را دوره بحران جنسی دانست و گفت: اسلام دو راه ازدواج و عفت را برای حل این مساله در نظر گرفته است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خداوندی که راه عفت را به انسان نشان داده قطعا توانش را نیز به انسان بخشیده است زیرا خدا امر بر محال نمی‌کند .

وی همچین افزود: غریزه جنسی به گونه‌ای است که اگر فرد به سراغش نرود، به سراغش نخواهد آمد، پس قابل کنترل است .

راشد يزدي در پايان سخنان خود استعداد ویژه آلمانی‌ها و ایرانی‌ها را در میان سایر اقوام گوشزد کرد و گفت: درصد بسیار بالایی از پزشکان در آمریکا، ایرانی هستند پس بدانید که با درس خواندن و تلاش می‌توان به خواسته های خود رسید .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار