کد خبر: ۳۸۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 03 March 2017
به گزارش تابناک یزد، خبرگزاری روسی در گزارشی با نام بردن از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های نسل پنجم جهان چون «پاک‌فا» و «اف-»22 به یک جنگنده نظامی ، آموزشی در حال توسعه ایران نیز اشاره کرد.در گزارشی با بررسی 10 جنگنده برتر جهان در قرن بیست و یکم پرداخت.
 
به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک»از دیدگاه این خبرگزاری دارا بودن خواصی چون رادار گریزی، فراصوت صوت، مانور پذیری، تطبیق پذیری، تنوع جنگ افزاری و سامانه هدایت شونده پیشرفته برای تنوعی از حملات از جمله ملزومات یک جنگنده نسل پنجم است.

به نوشته اسپوتنیک، از دهه 40 میلادی به این سو صنعت هواپیماسازی نظامی جنگنده‌های تا نسل چهارم را ساخته و اخیرا نیز جنگنده‌های نسل پنجم وارد بازار شده‌اند.

بر این اساس، به دنبال کشورهای آمریکا،روسیه و چین دیگر کشورها نیز در حال  طراحی جنگنده چند منظوره با جدیدترین فن آوری هستند.

این خبرگزاری با نام بردن از جنگنده در حال توسعه «قاهر-313» ساخت ایران نوشت: قاهر-313 یا «Dominant-313» در فوریه سال 2013 رونمایی شد. مقام‌های ایرانی البته مدعی رادار گریز بودن این جنگنده هستند اما برخی کارشناسان تردید دارند که این جنگنده بتواند الزامات یک جنگنده نسل پنجم را برآورده کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار