مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در دانشگاه علوم پزشکی قرار شده تا ساختمانی در اختیار دانشجویان متاهل قرار گیرد که ما امیدواریم این خوابگاه هر چه زودتر آماده شود تا دانشجویان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۳۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰ 25 May 2015
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان از برگزاری جشن ازدواج دانشجویی ویژه 57 زوج این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام "داوود خوش‌باور" با بیان اینکه در دو سال گذشته نیز مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است، اظهار کرد: در سال گذشته از طریق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اطلاع‌رسانی انجام شد و 57 زوج از مهر 92 تا مهر 93 برای حضور در جشن ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم می‌توان به برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی در خصوص مسائل خانواده و زندگی زناشویی طی دو ساعت اشاره کرد که بعد از آن مراسم جشن باشکوهی ویژه عموم برگزار خواهد شد.

امسال هم همسفران بهشت رهسپار مشهد مقدس می‌شوند

حجت‌الاسلام خوش‌باور یادآور شد: هر ساله در این مراسم از سوی دانشگاه کارت‌های هدیه به صورت تبرک در اختیار زوجین قرار می‌گیرد و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز زوج‌های دانشجو را به سفر معنوی مشهد مقدس با عنوان «همسفران بهشت» به زیارت امام رضا(ع) می‌فرستد که در این سفر علاوه بر مباحث فرهنگی و آموزشی، آموزش‌های لازم در خصوص سبک زندگی به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این مراسم شاهد عقد یک زوج دانشجو نیز هستیم، عنوان کرد: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای هدف از برگزاری مراسم جشن ازدواج‌های دانشجویی ترویج بحث ازدواج آسان و سبک زندگی صحیح و سالم و مقابله با این شبکه‌ها بوده که باعث ریشه‌کنی بنیان خانواده می‌شود.

وی با اشاره به ازدواج آسان گفت: دین مبین اسلام به ازدواج آسان تاکید بسیار داشته چراکه هر چه ازدواج‌ها آسان‌تر باشد به نفع خود افراد بوده و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام خوش‌باور اظهار کرد: طبق آمار مسئولان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بحث طلاق و جدایی در ازدواج‌های دانشجویی نسبت به سایر ازدواج‌ها کمتر اتفاق می‌افتد.

خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه احداث می‌شود

وی در ادامه عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی قرار شده تا ساختمانی در اختیار دانشجویان متاهل قرار گیرد که ما امیدواریم این خوابگاه هر چه زودتر آماده شود تا دانشجویان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مراسم ازدواج دانشجویی سوم خرداد مصادف با ولادت حضرت امام زین‌العابدین(ع) و سالروز فتح خرمشهر در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار