خزائی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ فرهنگیان بازنشسته گفت: در هر مدرسه‌ای که فضای مناسب وجود دارد یکی از کلاس‌ها برای بازنشستگان همان مدرسه آماده شود.
کد خبر: ۳۸۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 05 March 2017
مدیركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: استان همدان بیش از 16 هزار فرهنگی بازنشسته دارد.

به گزارش فارس، مصطفی خزاعی در مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشسته شهرستان رزن اظهار کرد: در سطح استان همدان بیش از 16 هزار فرهنگی بازنشسته وجود دارد که باید از تجربیان این نیروها برای ارتقای سطح علمی و آموزشی مدارس استفاده کنیم.

وی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه افزود: در بودجه سال آینده در مرحله اول با تصویب مجلس، حقوق بازنشستگانی که کمتر از 2 میلیون تومان دریافت می‌کنند افزایش می‌یابد تا ابتدا آنها به یک حداقل‌های از دریافتی‌ها برسند سپس در سال‌های آینده حقوق سایر بازنشستگان با تصویب مجلس افزایش می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان هویت، امنیت و آرامش را سه مسئله بسیار مهم دانست و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که بازنشستگان نسبت به آینده خود در همه زمینه‌ها احساس آرامش داشته باشند.

وی ادامه داد: بازنشستگان 30 سال از عمر شریف خود را صرف علم‌آموزی به دانش‌آموزان کردند و امروز باید مورد تکریم قرار گیرند.

خزائی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ فرهنگیان بازنشسته گفت: در هر مدرسه‌ای که فضای مناسب وجود دارد یکی از کلاس‌ها برای بازنشستگان همان مدرسه آماده شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا ارتباط فرهنگیان را با مدارس و آموزش و پرورش حفظ کنیم؛ گفت: می‌توان با تشکیل شورای دبیران با دبیران جوان و بازنشستگان فرهنگی برای تبادل اطلاعات وارد فعالیت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بندهایی قید شده که امیدواریم در راستای ارتقای سطح معیشت فرهنگیان تاثیرگذار باشد و فاصله بین شاغلان و بازنشستگان کاهش یابد.

وی گفت: برخی حرف از حق بازنشستگان می‌زنند و می‌گویند چرا حقوق بازنشستگان کم است که کاملاً درست است اما متاسفانه کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که قبلاً امکان برآورده کردن نیازهای معلمان را داشتند اما این کار نکردند.

خزاعی با بیان اینکه رفع مشکل عقب‌ماندگی‌های 40 سال گذشته در دوره یکی دو ساله این امکانپذیر نیست؛ خاطرنشان کرد: خودشان هم می‌فهمند این کار امکانپذیر نیست اما حرف حقی است که استفاده تبلیغاتی از آن می‌شود.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان رزن نیز ازکسب بیش از 45 رتبه زیر 2 هزار توسط دانش‌آموزان شهرستان رزن در کنکور سال 95 خبر داد و گفت: قبولی‌های امسال نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

مرتضی بختیاری با بیان اینکه دانش‌آموزان شهرستان رزن توانستند در پنج سال متوالی در قبولی کنکور رتبه اول استان را کسب کنند، از کسب رتبه ممتاز کشوری در ارزیابی مدارس و تعالی مدرسه توسط مدرسه نمونه دولتی دارالفنون شهرستان رزن خبر داد.

وی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته توسط وزارت آموزش و پرورش این مدرسه در زمینه‌های مختلف توانسته حد نصاب کشوری را کسب کند.

مرتضی بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته در رزن 35 فرهنگی بازنشسته شده است گفت: در شهرستان رزن 250 بازنشسته وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار