وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای از اینکه این کشور در فرمان ممنوعیت مهاجرت جدید ترامپ، مستثنی شده است، عمیقا ابراز خوشحالی کرد.
کد خبر: ۳۸۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 06 March 2017

به گزارش تابناک : «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای به فرمان جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با ممنوعیت مهاجرت اتباع شش کشور که عراق را بر خلاف مورد قبلی مستثنی کرده است، واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه عراق عمیقا از تصمیم وزارت خارجه آمریکا که عراقی‌ها را از ممنوعیت سفر به ایالات متحده مستثنی می‌کند، ابراز خرسندی می‌کند.

وزارت امور خارجه عراق، این تصمیم رئیس جمهوری جدید آمریکا را «گامی در مسیر درست» توصیف کرد و افزود که «تصمیم مذکور، گاهی مهم در مسیر صحیحی است که ائتلاف راهبردی بغداد و واشنگتن را در بسیاری از حوزه‌ها و در رأس آن مبارزه با تروریسم، تقویت می‌کند». 

هنوز تصمیم جدید ترامپ صادر نشده است اما رسانه‌های آمریکایی امروز خبر دادند که این تصمیم امروز صادر خواهد شد و عراق از آن استثنا شده است.

ترامپ در دسامبر گذشته، در یکی از اولین فرمان‌های اجرایی خود، ورود اتباع هفت کشور عراق، ایران، یمن،‌ سومالی، سوریه، لیبی و سودان را به خاک کشورش ممنوع اعلام کرد؛ تصمیمی که با رأی یک دادگاه فدرال و دادگاه تجدیدنظر آمریکا، ملغی شد.



منبع : فارس

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار