مسئولان استانی هم از همان ابتدا دلخوش به این سازمان تمام تخم مرغ هایشان را در سبد سازمان اقتصادی کوثر چیدند و آنگونه که این سازمان در چند مدت اخیر نشان داده، دیگر رغبتی به سرمایه گذاری در استان ندارد
کد خبر: ۳۹۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 07 March 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، موضوع فسفات چرام و چندین پروژه ی اقتصادی دیگر به عنوان پروژه های اقتصادی که سازمان اقتصادی کوثر متعهد سرمایه گذاری و به بهره ببرداری رساندن آن ها به گونه ای پا در هوا مانده اند که هیچ چشم اندازی برای به سرانجام رساندن آن ها را نمی شود متصور بود.
روزنامه ی امید مردم به قلم پیمان فرامرزی این موضوع را در قالب گزارشی بررسی کرده است که در ادامه مطلب آورده می شود:
پروژه های سازمان اقتصادی کوثر در استان روی هوا
از روزگاری که دبدبه و کبکبه سازمان اقتصادی کوثر در استان بود، یکسال هم نگذشته است که حالا پروژه هایی که قرار بود این سازمان در استان اجرا کند، روی هوا قرار دارند. نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده که خود از طرفداران پر و پا قرص و حامیان محکم فعالیت اقتصادی موسسه اقتصادی کوثر در استان بود، اولین نفری است که از سوی مسئولان استان، بدعهدی این سازمان را یادآور می شود.
به گزارش گروه اقتصادی روزنامه امید مردم، بدعهدی سازمان اقتصادی کوثر از واگذاری کارخانه آرد و نشاسته اش در یاسوج، کاملا پیداست، سازمانی که قرار بود، از طرح پرورش ماهی تا فسفات و مرکز خرید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و احداث نماید، زیر بار یک کارخانه کوچک زائید و تلاش می کند آن را به بخش خصوصی واگذار نماید، آنوقت مسئولان ما دست از سر کچل سازمانی که توان این کارها را ندارد بر نمی دارند و می خواهند هر چه پروژه و زمین در استان دارند، به سازمان کوثر واگذار نمایند، فارغ از اینکه بسنجند که کوثر می تواند یا نه.
نمونه های قابل نمود فعالیت کوثر یکی معدن فسفات چرام است که آیرما، سرمایه گذار اولیه را که هرچند کجدار و مریز فعالیت می کرد، فراری دادند و البته مدیرعامل آیرما در نامه ای که به استاندار نوشت از تهدیدهایی پرده برداشت که باعث شده بود که فرار را بر قرار ترجیح دهد. همه این را به پای نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس نوشتند و البته آن روزها عدل هاشمی پور خیلی زیاد سنگ کوثر را به سینه می زد، یک سازمان کوثر می گفت و هزار سازمان کوثر از دهنش می بارید. او حتی از مردم حوزه انتخابیه اش در مورد معدن فسفات چرام وقت خواست و گفت که با سازمان اقتصادی کوثر وارد مذاکره شده است و البته حالا خود هم معترف به شکست است و البته شکستی بسیار سخت در انتظار استانی است که پروژه های بسیاری را در دامان سازمانی ریخت که بزرگترین عملکرد معین کوثر یکی از گروه های پر ادعا و صاحب نام زیر مجموعه این سازمان (براساس بولتنی که در سفر هیات دولت توسط مسئولان این سازمان توزیع شد) ساخت ساختمان چند طبقه در تهران و برخی شهرستان ها بوده است.
هر چه رسانه ها و مردم در زمینه فسفات چرام فریاد زدند که آقایان مسئول بگذارید همین که سرمایه گذاری کرده کار را پیش ببرد اما به گوش کسی نرفت تا امروز فسفات چرام در آستانه تعطیلی کامل قرار بگیرد و امروز کار به جایی برسد که نماینده کهگیلویه بزرگ، شکایت سازمان اقتصادی کوثر را که روزگاری مسئولان استان بخاطر اعطای چندین پروژه به این سازمان پز می دادند، به معاون اول رییس جمهور ببرد، انگار که یادشان رفته بزرگترین مدافعان فعالیت سازمان اقتصادی کوثر در استان همین آقایان مسئولان استانی و نماینده کهگیلویه، خودشان بودند.
دومین پروژه ای که مسئولان استان در اعطای آن به سازمان اقتصادی کوثر از هیچ کوششی دریغ نکردند، زمین متعلق به تامین اجتماعی در مرکز شهر یاسوج بود که کلنگ آن هم توسط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سفر هیات دولت به استان به زمین خورد و همانجا قول دادند که ۴۰ ماهه در این زمین یک مجتمع تجاری، تفریحی و رفاهی با معماری سیاه چادر می سازند و حالا از آن قول و قرارها قریب به هفت ماه گذشته و هیچ ساخت و سازی در این زمین مشاهده نمی شود و امروز مردم نگرانند که نکند معین کوثر، شرکت زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر، مانند معدن فسفات چرام در این پروژه هم بدعهدی کند که آن وقت فقط یک قلب زخم خورده برای یاسوج باقی خواهد ماند.
سازمان اقتصادی کوثر قرار بود که در فسفات، آلومینیوم، مزرعه پرورش ماهی، ساخت مجتمع گردشگری، کارخانه جوجه کشی، مزرعه مرغ مادر و دکستروز پودری به میزان هشت هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری کند و حتی تفاهم نامه ای ۶ بندی بین استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل این سازمان مبادله شد و مطابق آن استانداری باید زیر ساخت ها از جمله زمین، تسهیلات و مجوزها را در سینی روبان گرفته مقابل این سازمان قرار می داد تا آنها هم شروع به فعالیت کنند. همان موقع یکی از اهداف این تفاهم نامه ایجاد اشتغال پایدار در استان و خروج از رکود عنوان می شد اما سازمان اقتصادی کوثر با تعطیلی کارخانه آرد خود در یاسوج و عدم سرمایه گذاری در معدن فسفات چرام، خود هم عامل رکود و هم عامل تقلیل اشتغال پایدار در استان شد.
مسئولان استانی هم از همان ابتدا دلخوش به این سازمان تمام تخم مرغ هایشان را در سبد سازمان اقتصادی کوثر چیدند و آنگونه که این سازمان در چند مدت اخیر نشان داده، دیگر رغبتی به سرمایه گذاری در استان ندارد و اینگونه است که یک شکست بزرگ در کارنامه موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیمش و همچنین عدل هاشمی پور، نماینده چهارشهرستان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت می رسد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ازتراب علیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
حاج عدل کجایی پس .حالا بیا جواب بده هنوز 9ماه نشده از حرفات که کوثر کوثر میکردی . جوابگو باش وشهامت داشته باش بیا بگو اشتباه کردی. راستی طرفدارات مثل .... و....بیان مقاله بدن حالا
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
کسی که برای خدا ومیزان وحق حرف نزند سندش روی اب است وزود موج انرا میبرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
عدل سرور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار