روحانی
رئیس‌جمهور گفت: شهادت، علم و آگاهی است و پرچم آگاهی هر جا به اهتزاز در می‌آید، آنجا شهادت است.
کد خبر: ۳۹۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 08 March 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهید در مشهد، اظهار داشت: شهید از واژه شهادت است ما از این واژه در مبانی مختلف استفاده می‌کنیم در اسلام نیز واژه «اشهده» از ماده شهادت است که به این معنی است که شهادت می‌دهم معبودی جز خداوند و الله وجود ندارد.

وی افزود: شهادت علم و آگاهی و اعلام آن آگاهی است و پرچم آگاهی هر جا به اهتزاز در می‌آید، آنجا شهادت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا راهی را آگاهانه برای دست یافتن به حق انتخاب کردند و با خون خود آن را اعلام می‌کنند، گفت: شهید نمرده و نمی‌میرد، آنها زنده هستند و همواره صدای رسای آنها در زیر گنبد تاریخ به خوبی شنیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهادت و جانبازی و فداکاری، رویارویی سلاح نیست، جنگ به معنای موشک‌ها و سلاح‌ها و ناوچه‌ها و هلی‌کوپترها نیست واقعیت جنگ، جنگ اراده‌هاست.

روحانی با بیان اینکه راه خدا همیشه هست و متأسفانه راه ظلمت هم در تاریخ همیشه بوده، گفت: این برخوردها همیشه بوده و گاهی میدان کارزار، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، جنگ پایان ندارد و اینکه ما از صلح سخن می‌گوییم این به معنی پایان موقت کارزار سیاسی است، آیا شما فکر می‌کنید جنگ اقتصادی در میدان جهانی پایان می‌یابد؟

وی افزود: آیا این رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد مبارزه را تمام کند؟ خیر او می‌خواهد جنگ اقتصادی را ادامه دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: طاغوت به معنای طغیان است و ممکن است داخل کشور با چهره‌های مختلف باشد، جنگ فرهنگی ادامه دارد و پایانی برایش نیست، هر جا که اراده قوی و اعتقاد به پیروزی در دل ما وجود داشته باشد ما پیروز میدان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: راه انبیاء راه ایستادگی و راه مقابله است؛ هر کجا دشمن را بزرگ ببینیم ،هرکجا قدرت خود را نبینیم، هر کجا قدرت خود را به تاریخ نکشیم، هر جا که  در اراده خود شکست بخوریم، بی‌تردید، در میدان جنگ شکست می‌خوریم؛ هر جا شک کردیم در پیروزی‌مان شکست خوردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار