امام جمعه اقبالیه تأکید کرد
امام جمعه شهر اقبالیه بر حفظ منابع طبیعی از سوی شهروندان، مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: در این زمینه دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد باید وارد عمل شده و مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۳۹۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان در مراسم طرح کاشت نهال که همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری ظهر امروز با حضور علی‌اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، دانش‌آموزان و جمعی از مسؤولان شهری در منطقه جنگلبانی شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در آموزه‌های دینی مورد تأکید فراوانی قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که نمی‌توان تأثیرات مثبت درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی خود را نادیده بگیریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به درختکاری و اهمیت منابع طبیعی دارند به طوری که در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین روز درختکاری اقدام به کاشت نهال می‌کنند که به صورت جدی لازم است با پیروی و تبعیت از این اقدام مقام معظم رهبری، مسؤولان و مردم هم نهایت اهتمام خود را در زمینه حفظ منابع طبیعی داشته باشند.

امام جمعه شهر اقبالیه با تأکید بر اینکه تمام شهروندان، مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در زمینه حفظ منابع طبیعی باید احساس مسؤولیت کنند، ادامه داد: دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این زمینه وارد عمل شده و فرهنگ‌سازی مناسبی را در خصوص حفظ منابع طبیعی داشته باشند.

فاطمیان تصریح کرد: هفته منابع طبیعی یک نامگذاری نمادین است تا در زمینه حفظ منابع و مواهب طبیعی در راستای توسعه پایدار اهتمام داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به احیا و نگهداری محیط‌زیست آنچنان مهم است که خداوند در قرآن کریم به بخش‌هایی از طبیعت سوگند یاد کرده و علاوه بر پاداش دنیوی برای افراد پاداش اخروی هم در نظر می‌گیرد.

امام جمعه شهر اقبالیه بی‌توجهی به طبیعت را دلیل بروز بلایای طبیعی دانست و یادآور شد: قطع درختان و بی‌توجهی به حفظ منابع طبیعی بلایایی همچون سیل و حتی خشکسالی را به همراه دارد.

فاطمیان با اشاره به توصیه‌های رسول اکرم(ص) نسبت به کاشت نهال مطرح کرد: پیامبر اسلام(ص) در وصف قدر و ارزش کاشت درخت فرمودند اگر چند دقیقه به اتمام دنیا باقی بود و امکان کاشت نهال را داشتید حتماً آن نهال را بکارید و این مطلب می‌تواند بیشترین انگیزه را برای مسلمانان نسبت به حفظ طبیعت ایجاد کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار