شهردار اقبالیه:
شهردار شهر اقبالیه گفت: هفته درختکاری فرصتی مناسب برای جایگزین کردن درختان خطرآفرین با نهال مناسب مطابق با اقلیم منطقه است چراکه کاشت درخت و نگهداری از فضای سبز اهمیت ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیری در مراسم طرح کاشت نهال که همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری ظهر امروز با حضور علی‌اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، دانش‌آموزان و جمعی از مسؤولان شهری در منطقه جنگلبانی شهر اقبالیه برگزار شد، با اشاره به هفته درختکاری اظهار داشت: هفته درختکاری فرصتی مناسب برای جایگزین کردن درختان خطرآفرین با نهال مناسب مطابق با اقلیم منطقه است چراکه کاشت درخت و نگهداری از فضای سبز اهمیت ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی درختکاری را موجب کنترل آلودگی‌های موجود در سطح شهر اقبالیه دانست و افزود: همه باید در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا باشند و هر سال با کاشت یک نهال کوچک، محیط خود را سرسبز و بانشاط تر کنند.

شهردار شهر اقبالیه با اشاره به اینکه کاشت درخت برای شهر حیاتی و ضروری است، ادامه داد: در مرحله نخست باید مردم را به کاشت و نگهداری از درخت تشویق کرده تا بتوان علاوه بر حفظ فضای سبز موجود نسبت به افزایش آن اقدام کنیم.

پیری تصریح کرد: در دین مبین اسلام سفارش و توصیه‌های فراوان و ویژه‌ای برای کاشت نهال و درخت بیان شده است.

وی تأثیر وجود درختان در فضاهای شهری و منازل شهروندان را حائز اهمیت دانست و از شهروندان خواست تا با کاشت نهال در حیاط منازل خود و نگهداری از این گیاهان علاوه بر ایجاد منظر سبز و زیبا در محیط زندگی سهمی در پاکیزگی هوای شهر اقبالیه داشته باشند.

شهردار شهر اقبالیه با بیان اینکه باید حفظ و حراست از درختان و فضای سبز و کاشت آن به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شود، یادآور شد: فرهنگ درخت و درختکاری و حفظ فضای سبز یکی از اساسی‌ترین راه‌های توسعه شهرها بوده بنابراین وظیفه داریم که در راستای تقویت فرهنگ ارزشمند درختکاری بکوشیم.

پیری مطرح کرد: وجود فضای سبز از نیازهای مهم شهرهای کنونی است که موجب آرامش روحی، روانی و افزایش امید به زندگی در میان شهروندان می‌شود که این امر خطیر و مهم برعهده واحد فضای سبز شهرداری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار