تابناک: علی‌رغم تلاش های گسترده ای که در حوزه مبارزه با قاچاق صورت می گیرد اما همچنان هفت کالای پرمصرف از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفن همراه، پوشاک، تجهیزات پزشکی ، کفش و لوازم خانگی و قطعات خودرو همچنان از راه قاچاق وارد میشود.
کد خبر: ۳۹۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 09 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، سالانه 1.9 میلیارد دلار تلفن همراه در کشور خریداری می‌شود که تنها 280 میلیون دلار آن به صورت رسمی وارد می‌شود.
 
وی اظهار داشت: میزان مصرف واقعی محصولات آرایشی و بهداشتی 1.5 میلیارد دلار است که یک میلیارد و 125 میلیون دلار آن قاچاق است.
 
رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان به میزان مصرف لوازم خانگی در کشور اشاره داشت و افزود: 6.2 میلیارد دلار لوازم خانگی به کشور وارد می‌شود که تنها 450 میلیون دلار آن رسمی است.
 
محمدی همچنین به قاچاق میوه در بازار اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته، قاچاق میوه در اصفهان بسیار زیاد بود اما با همکاری‌هایی که با صنف عمده‌فروشان صورت گرفت و استقرار بازرس‌ها در میادین میوه و تره‌بار، عرضه میوه قاچاق در میادین میوه و تره‌بار اصفهان به صفر رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها یک مورد قاچاق لیموترش گزارش شد که مقدار آن دو تُن بود.
 
رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان در رابطه با علت وجود میوه‌های قاچاق در مغازه‌های سطح شهر اعلام کرد: بازرسی‌ها از مغازه‌ها به قوت خود باقی است اما مشکلی که در حوزه قاچاق میوه وجود دارد، عرضه مویرگی قاچاقچی‌ها در سطح مغازه‌ها است.
 
محمدی اظهار داشت: به این معنی که، عرضه‌کنندگان محصول قاچاق، دیگر از مبادی رسمی مانند میادین میوه و تره‌بار اقدام به عرضه نکرده و عرضه خرد به فروشندگان سطح شهر را در پیش گرفته‌اند.
 
رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان در خاتمه اعلام کرد: عرضه‌کنندگان میوه قاچاق، میوه‌ها را در سردخانه نگاه داشته و هر روز اندازه نیاز، آن را در سطح شهر توزیع می‌کنند، از این رو، از هفتم اسفند، طرح بازرسی سردخانه‌ها آغاز شده و با تخلفات برخورد جدی صورت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار