رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خراسان‌رضوی:
رئیس اداره مرکز و مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خراسان‌رضوی گفت: ۱۴۵ مرکز آموزش از راه دور در سطح استان‌‌ با ۱۴ هزار و ۱۶۱ دانش آموز فعالیت می‌کنند. ب
کد خبر: ۳۹۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 14 March 2017
به گزارش  تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری تسنیم،سعید صالح عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از آخرین آمار و اعداد در حوزه مدارس غیرانتفاعی و مراکز آموزشی سطح استان پرداخت و اظهار داشت: مدارس غیردولتی سطح استان در سه حوزه فعالیت می‌کنند که شامل مدارس غیردولتی کلاسیک، خرید خدمات آموزشی و آموزش از راه دور می‌شود.
صالح در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی 96-95، مجموع تعداد کل مدارس غیردولتی سطح استان 978 مدرسه است که این تعداد نسبت به سال تحصیلی گذشته 16.1 درصد رشد داشته، افزود: تعداد دانش‌آموزانی که در این مدارس مشغول به تحصیل هستند در سال تحصیلی جاری 100 هزار و 660 نفر است که در مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 4.97 درصدی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه 8.8 درصد از کل دانش آموزان استان خراسان‌رضوی در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، افزود: دسته دیگری از مدارس غیردولتی همانطور که گفته شد با عنوان خرید خدمات آموزشی فعالیت می‌کنند و در واقع دولت سرانه دانش‌آموز را در قالب این طرح به موسس غیردولتی واگذار می‌کند.
صالح تعداد مدارس فعال حوزه مذکور را در سال جاری 161 مدرسه اعلام کرد و گفت: 27 هزار و 29 دانش آموز در این مدارس مشغول فعالیت هستند و مقایسه آمار در این حوزه نسبت به سال تحصیلی 95-94، نشانگر رشد 8.7 درصدی در تعداد مدارس و 16.02 درصدی در تعداد دانش آموزان است.
رئیس اداره مرکز و مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خراسان رضوی به تشریح مراکز آموزش از راه دور پرداخت و گفت: 145 مرکز آموزش از راه دور در سطح استان خراسان رضوی با 14 هزار و 161 دانش آموز فعالیت می‌کنند.
صالح در ادامه به تشریح مراکز پیش‌دبستانی پرداخت و با اشاره به فعالیت 95 مرکز در این حوزه، تصریح کرد: تعداد مراکز پیش دبستانی غیردولتی نسبت به سال قبل 38.2 درصد رشد داشته و بالغ بر 36 هزار و 560 نفر در آنها خدمات دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان، خاطرنشان کرد: این شورا، مهمترین شورای آموزش و پرورش است که در 28 شهرستان استان برگزار می‌شوند؛ 549 نفر در این شوراها عضو بوده و طی 43 جلسه‌ای که تشکیل شده، 495 مصوبه خروجی داشته و 83 درصد از این مصوبات اجرایی شده است.
صالح گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی موفق شده با دارا بودن 3هزار و 500 خیر، رتبه اول را در تعداد خیرین مدرسه ساز به خود اختصاص دهد؛ از سال 92 تاکنون بالغ بر 268 میلیارد تومان سهم مشارکت خیرین استانی در بازسازی و نوسازی 616 مدرسه، که شامل 2 هزار و 732 کلاس درس می شود، بوده است.
وی با اشاره به فعالیت واحدهای نظارتی بر فعالیت مدارس غیردولتی، تصریح کرد: بخشی از این نظارت‌ها توسط والدین خود کودکان و بخش دیگر نیز به صورت بازدیدهای موردی توسط بازرسان این مجموعه اجرا می‌شود.
رئیس اداره مرکز و مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خراسان رضوی از بازرسی بیش از 691 مدرسه در مقطع دبستان، 240 مدرسه در مقطع متوسطه اول، 232 مدرسه مقطع متوسطه دوم، 237 پیش دبستانی و نیز 786 مرکز علمی آزاد و زبان های خارجی در سال 95 خبر داد و گفت: گزارش تنبیه‌های بدنی در سطح مدارس استان بسیار ناچیز و نردیک به صفر بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
صالح به تشریح مباحثی پیرامون شهریه مدارس غیردولتی پرداخت و تصریح کرد: شهریه مدارس مبتنی بر شاخص‌ها و پارامترهای مختلفی است که پس از بررسی آنها میزان شهریه دریافتی تعیین میشود؛ تعداد ساعت‌های آموزشی، تعداد کلاس‌های مدرسه، متراژ عرصه و اعیان مدرسه، حق التدریس دریافتی معلمان و ... از جمله عوامل تاثیرگذار بر تعیین میزان شهریه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار