کد خبر: ۳۹۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 15 March 2017
به گزارش تابناک یزد،مسئولان ورزشی استان سخت در تلاش هستند تا ورزشگاه سلمان محموآباد را برای میزبانی جام باشگاه‌های فوتبال ساحلی جهان آماده کنند و بتوانند به بهترین نحو ممکن از پس میزبانی این رقابت‌ها برآیند. همان گونه که مسئولان ورزشی استان قول داده بودند این ورزشگاه 1800‌نفری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان با شروع رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال ساحلی جهان افتتاح خواهد شد؛ تلاشی که به صورت شبانه‌روزی و با حمایت‌های استانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر یزد، باشگاه مقاومت گلساپوش و اداره کل ورزش و جوانان یزد در حال انجام است. تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد میزبان اولین دوره مسابقات فوتبال ساحلی جام باشگاه‌های جهان است و در صورت میزبانی خوب می‎تواند 3 سال متمادی میزبانی این مسابقات را به عهده بگیرد.

مراحل پایانی ساخت ورزشگاه
مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت گلساپوش یزد با بیان این که ورزشگاه سلمان محمودآباد تا 25 اسفند ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، به همشهری می‌گوید: در این ورزشگاه هزار صندلی برای تماشاگران در نظر گرفته شده است ولی قابلیت استفاده 1800 نفر تماشاگر را دارد. «محمد عشقان ملک» با اشاره به رشد چشمگیر فوتبال ساحلی استان یزد در 5‌سال گذشته، می‎‎افزاید: بر همین اساس توانایی میزبانی یزد مورد توجه مسئولان فیفا قرار گرفت و این میزبانی برعهده یزد گذاشته شد.
وی می‌گوید: یکی از اصلی‌ترین دلایل میزبانی یزد در مسابقات جام باشگاه‌های جهان این بود که به مردم دنیا نشان داده شود که فوتبال ساحلی را حتی در کویر هم می‌توان بازی کرد و این ورزش حتماً احتیاج به ساحل ندارد و نباید در کنار ساحل باشد بلکه در کویر نیز می‌توان فوتبال ساحلی بازی کرد.
وی ادامه می‎‎دهد: یکی از جاذبه‌هایی که سبب شد مسئولان فیفا میزبانی را به یزد بدهند. قرار داشتن یزد در کویر و بازی کردن در شن‌های کویر بود که خوشبختانه با موافقت AFC روبه‌رو شد.
عشقان ملک می‌افزاید: با اعلام سازمان جهانی فوتبال ساحلی تیم‌های الاهلی امارات، لوانته اسپانیا، لوکوموتیو روسیه و تیم گلساپوش یزد برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات به رقابت می‌پردازند و تیم‌های حاضر با بهترین نفرات خود در مسابقات حاضر خواهند شد.به گفته وی، این رقابت    ها با حضور مسئولان سازمان‌ جهانی فوتبال ساحلی، مسئولان فدراسیون، مربیان، مدرسان و داوران برتر ساحلی انجام می‌گیرد و امیدواریم استان بتواند میزبانی خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد.  مدیر عامل باشگاه مقاومت گلساپوش یزد تصریح می‌کند: اگر یزد بتواند میزبانی قابل قبولی در این مسابقات ارائه کند، می‌توانیم 3 سال متمادی میزبان این مسابقات در رده باشگاه‌های جهان باشیم.

تیم شگفتی‌آفرین
عشقان ملک می‌گوید: باشگاه گلساپوش با تمرینات منظمی که انجام داده است، با انگیزه‎‎ای مضاعف و به امید قهرمانی در این رقابت‌ها گام می‌گذارد و با برنامه‌ریزی‌ای که از سوی کادر فنی صورت گرفته است، نمایش خوبی از خود در این رقابت‌ها به جا خواهد گذاشت. وی با بیان این که باشگاه گلساپوش یزد یک تیم کاملاً بومی است، عنوان می‎‎کند: از افتخارات باشگاه بهره بردن از جوانان با استعداد و توانای یزدی است به طوری که همه اعضای تیم، بومی استان هستند و با تلاش مضاعف خود ثابت کرده‌اند که توانایی خوبی برای شرکت در هر گونه رقابتی را دارند و حتی می‌توان این تیم را در رده بهترین‌های فوتبال ساحلی جهان معرفی کرد. وی می‌افزاید: این باشگاه از 3 بازیکن فنی و با استعداد ملی‌پوش بهره می‌برد که برای آغاز رقابت‌های باشگاه‌های جهان به جمع نفرات تیم اضافه خواهند شد و با همکاری سایر بازیکنان تیم می‌توانند در این رقابت‌ها شگفتی‌آفرین باشند.مدیر عامل باشگاه مقاومت گلساپوش می‌گوید: میزبانی در این رقابت‌ها نه تنها برای استان یزد بلکه برای فوتبال ساحلی کشور، دستاورد بزرگی است و مشتاقانه منتظر برگزاری هر چه بهتر این بازی‌ها در شهر یزد خواهیم بود تا بتوانیم به بهترین نحو این رقابت‌ها را میزبانی کنیم.

خودباوری در فوتبال ساحلی یزد
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به این که ورزشگاه سلمان محمودآباد تا اواخر اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد، می‎گوید: این ورزشگاه با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، قرار بود تا پایان سال آماده شود که با همکاری دستگاه‌های مختلف استان این مهم به سرانجام می    رسد. «مسعود شریعتی» می‌افزاید: فوتبال ساحلی در استان به مرز خودباوری رسیده است و بازیکنان و مربیان این تیم نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی کرده‌ و توانسته‌اند فوتبال ساحلی استان را در کشور به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال ساحلی کشور معرفی کنند آنچنان که در استان یزد 2 تیم مطرح در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور بازی می‌کنند و جایگاه خوبی را برای استان به ارمغان آورده‌اند. وی می‌گوید: تیم باشگاه مقاومت گلساپوش یزد یکی از همین تیم‌های پرقدرت در فوتبال ساحلی کشور است و بر همین اساس مسئولان این باشگاه با توجه به توانایی و امکاناتی که در استان وجود داشت و با همکاری استانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر یزد و اداره کل ورزش و جوانان استان تصمیم گرفتند میزبانی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را برعهده بگیرند.شریعتی تصریح می‌کند: پیش‌بینی می‌شود این رقابت‌ها که از ششم تا نهم فروردین سال آینده برگزار می‌شود با استقبال خوبی مواجه شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم به بهترین نحو برگزار شود تا بتوانیم 3 سال متمادی این میزبانی را برعهده بگیریم. مدیر کل ورزش و جوانان استان می‌افزاید: پیش‌بینی می‌شود با توجه به این که رقابت‌ها در ایام تعطیلی عید نوروز برگزار می‌شود، استقبال خوبی از این رقابت‌ها از سوی مردم صورت گیرد لذا برای رفاه حال تماشگران این رقابت‌ها پخش مستقیم مسابقات نیز در نظر گرفته شده است.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار