مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : طرح رفع تداخلات اراضی در 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرایی می شود.
کد خبر: ۳۹۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، رضا افلاطونی در جلسه کارگروه رفع تداخلات اراضی استانی که با حضور کشاورز معاون مدیرکل ثبت و اسناد، اسدالهی مدیرکل منابع طبیعی، قاسمی مدیرکل اقتصاد و دارائی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون هفت هزار و 481 هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده و 13 پلاک ثبتی به مساحت 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخلات اراضی در دست اجرا است.

وی افزود: فاز نخست طرح رفع تداخلات در 80 پلاک ثبتی به مساحت 176 هزار هکتار در سطح استان در حال انجام است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در راستای اجرای قوانین و مقررات اصلاحات ارضی کم اختلافات بین مردم و دولت شکل گرفت که در جهت حل این مشکل در سال 1367 قانون هیأت ماده واحده تصویب شد تا در این هیأت به اعتراضات مردم رسیدگی شود.

افلاطونی ادامه داد: در زمان تصویب قانون افزایش بهره‌وری سال 1389 تحت عنوان بخشنامه 11.11 مصوب شد که منابع طبیعی را مکلف کرد اگر اراضی کشاورزان طبق نقشه‌های هوایی دارای آثار کشت و کار باشد، به کشاورزان استرداد شود و اگر دارای آثار نباشد در دست دولت باقی بماند.

این مسؤول اضافه کرد: در نتیجه این قانون، نقشه‌های مربوطه اصلاح شد و به موجب اجرای این قانون مورد اعتراض بازرسی قرار گرفت که منجر به صدور بخشنامه 13.3 شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در نتیجه صدور این قانون، با گذشت حدود 40 سال در راستا رفع نزاع دولت و مردم در حوزه زمین شیوه‌نامه اجرائی آئین‌نامه اجرایی تبصره سه الحاقی به ماده 9 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده 54 قانون رفع موانع تولید مصوب یکم اردیبهشت سال 94 انجام شد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: در راستای این قانون صراحتاً وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده تا با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در حوزه زمین نظیر ثبت اسناد و منابع طبیعی کارگروه‌هایی تحت عنوان کارگروه رفع تداخلات تشکیل تا قوانین و مقررات اجرا شده بر روی اراضی کشاورزی را مورد بررسی قرار دهد.

وی مطرح کرد: در راستای اجرای قانون رفع تداخلات اراضی ملی از مستثنیات کار با انعقاد 6 مشاور نقشه‌برداری و یک مشاور حقوقی زیر نظر رئیس اداره حدنگاری مدیریت امور اراضی استان با 6 کارگروه شهرستانی و یک کارگروه استانی آغاز شد که در پایان بازه زمانی تعیین شده فلوچارت مربوط به انجام فرآیند رفع تداخلات کار در جلسات متعدد کشوری مطرح و استان قزوین به عنوان پایلوت معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار