رئیس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک حلقه طلحه مار سمی و یک قطعه پرنده کمیاب یلوه کوچک در زیستگاه‌های استان بوشهر رهاسازی شد.
کد خبر: ۳۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 26 May 2015
تابناک بوشهر: خسرو درویشی ظهر امروز در رهاسازی جانوران شکار شده با بیان اینکه محیط بانان استان بوشهر در حفاظت از گونه‌های با ارزش گیاهی و جانوری تلاش شبانه‌روزی دارند اظهار داشت: حفاظت محیط زیست بدون هماهنگی و مشارکت مردم امکان پذیر نیست که در این راستا مردم استان بوشهر خود را در مقابل حفاظت محیط زیست مسئول می‌دانند.

وی با اشاره به رهاسازی مار سمی و پرنده نادر یلوه در بوشهر تصریح کرد: یک حلقه مار طلحه سمی و یک قطعه پرنده نادر یلوه در زیستگاههای استان بوشهر رها شدند.

رئیس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: طلحه مار از گروه مارهای نیمه سمی کشور است که پراکنش آن در زیستگاههای بوته‌ای یا صحرایی مناطق جنوبی کشور است.

درویشی با اشاره به اینکه این مار در سلامت کامل بوده و آمادگی لازم برای رهاسازی در طبیعت را داشته تصریح کرد: این مار پس از نمونه گیری از آن  در یکی از زیستگاه‌های مستعد استان رهاسازی شد.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد مشابه سریعا موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

رئیس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر از رها سازی پرنده نادر یلوه خبرداد و گفت: یک قطعه پرنده یلوه کوچک جوان که توسط یکی از شهروندان تحویل اداره کل محیط زیست بوشهر شده بود پس از تیمار در طبیعت رهاسازی شد.

درویشی گفت: این گونه از پرندگان مهاجر عبوری کشور است که در استان بوشهر به‌صورت موردی در نیزارهای مناطق تالابی استان دیده می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار