کد خبر: ۳۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 26 May 2015
دادستان مرکز استان البرز گفت که انجمن حمایت از زندانیان کرج در سال گذشته هفت میلیارد و 249 میلیون و 949 هزار و 720 ریال درآمد داشته است.

به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی روز سه شنبه در مجمع سالانه انجمن حمایت از زندانیان استان البرز در باشگاه فرهنگی میلاد کرج، افزود: این درآمدها از طریق مرکز معاینه فنی خودرو حامی، آژانس تاکسی تلفنی، پارکینگ خودروها، فروشگاه های پوشاک و کیوسک و درآمد حاصل از کمک های خیرین و کمک های مردمی به دست آمده است.

وی گفت: پرداخت سبدکالا به خانواده مددجویان و بازدید از منزل خانواده مددجویان متقاضی مساعدت و تحت پوشش قرار دادن آنان از خدماتی است که این انجمن ارائه می دهد.

وی افزود: بیش از 30 سال از تاسیس انجمن حمایت زندانیان در کرج می گذرد که به خانواده های زندانیان نیازمند با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک می کند.

حاجی رضا شاکرمی افزود: در حال حاضر 938 خانواده زندانی تحت پوشش این انجمن هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس شاخصه های تعریف شده افزایش درآمد و دارایی، افزایش خدمات ارائه شده به خانواده مددجویان وکاهش هزینه ها است ودر ارزیابی سالیانه انجمن در سال 93 از 100 امتیاز96 امتیاز را کسب کرده است.

وی افزود: رسیدگی به امور اقتصادی و اجتماعی خانواده تمامی زندانیان که در استان البرز سکونت دارند، کمک به زندانیان نیازمند در جهت ارتقاء سطح فردی آنها، رسیدگی به امور بهداشت و درمان خانواده مددجویان، رسیدگی به امور اشتغال خانواده زندانیان و امور تحصیلی فرزندان از اهم فعالیت این انجمن است.

وی با اشاره به جمعیت کیفری ایران نسبت به سایر کشورها، گفت: مشکلات زیاد است، باید برای کاهش جمعیت کیفری چاره اندیشی شود و کمک شود تا افرادی که ضرورت دارد، مانند سارقان کلاهبرداران به زندان بروند.

شاکرمی افزود: امیدوارم خانواده هایی که سرپرست آنها در زندان بسر می برند و زندانیان جرائم غیرعمد اصلاح شدند و بدون ایجاد مشکل به آغوش خانواده برگردند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: هیئت مدیره و اعضای آن همیشه نیاز به کمک مالی خیرین ندارند، بلکه نیاز به همفکری بیشتر دارند در مسایل فکری کمک کنند که منشا درآمد مستمر داشته باشد.

شاکرمی افزود: کسانی که ایده هایی دارند به ما کمک و مشاوره بدهند.

شهردار کلانشهر کرج نیز در این آیین گفت: یکی از دغدغه های اصلی اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان کرج این بود که درآمد پایدار برای انجمن ایجاد کنند که این اتفاق به کمک مردم ومسولان استان البرز رقم خورد.

علی ترکاشوند افزود: وظیفه همه مسوولان کرج است که به این انجمن کمک کنند.

وی بیان کرد: اقدامی خوب با تدبیر مدیر کل زندان های استان البرز و دادستان کرج انجام شد که در نوع خودش در استان البرز کم نظیر بود و سبب شد که استاندار البرز ومدیران کل استان البرز از نزدیک از ندامتگاه فزلحصار بازدید کنند.

ترکاشوند گفت: خانواده زندانیان برای ملاقات به زندان می آمدند سالن انتظاری که با کمال آرامش و امنیت بتوانند با زندانی خود سپری کنند را نداشتند.

شهردار کرج گفت: برای احداث سالن انتظارخانواده زندانیان لایحه به شورای شهر کرج ارسال شد و مبلغ هشت میلیارد ریال برای ساخت این سالن در ندامتگاه اختصاص یافت و ما نیز قول می دهیم که ظرف شش ماه آینده بتوانیم این سالن را تکمیل کنیم تا کمکی به خانواده زندانیان استان البرز شده باشد.

مدیر کل زندان های استان البرز هم گفت: آمار جمعیت کیفری استان البرز بین شش تا هفت هزار نفر به غیر از استان تهران است که این آمار سیار است و از این تعداد 200 نفر آنها مددجویان نسوان هستند.

جبارباقری افزود: مهد کودک در ندامتگاه فردیس بند نسوان به مساحت 500 متر توسط خیر در حال احداث است تا فرزندان به همراه مادران خود در زندان باشند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 200 زندانی رای باز داریم و تا پایان سال جاری، برای 500 مددجو، هدف گذاری شده است تا در این زندان باز نگهداری شوند.

در این مراسم خانواده زندانیان کرج ،خیرین،فعالان وحامیان انجمن حمایت زندانیان استان البرز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار