معاون حقوقی رییس جمهور
وی با بیان این که درصدد ارتقای دفتر حقوقی ریاست جمهوری به سازمان حقوقی با مشارکت دستگاه های اجرایی استان‌ها هستیم، بر تهیه بانک اطلاعاتی استادان حقوق استان آذربایجان شرقی به منظور استفاده از دانش و تجربه آنها در برگزاری دوره های آموزشی ویژه همچون آموزش قانون آزادی انتشار اطلاعات تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 27 May 2015

معاون حقوقی رییس جمهور از ابلاغ روش لایحه نویسی به وزارتخانه ها در راستای یکنواخت سازی و کاهش اختلاف در تفسیر لوایح خبر داد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، الهام امین زاده در نشست تخصصی با تعدادی از استادان حقوق دانشگاه های تبریز با اشاره به این که برای تمامی استان‌ها یک روز حقوقی تعریف شده است، گفت: این ایده از نخستین سفرهای استانی هیات دولت شکوفا شد.

وی با بیان این که درصدد ارتقای دفتر حقوقی ریاست جمهوری به سازمان حقوقی با مشارکت دستگاه های اجرایی استان‌ها هستیم، بر تهیه بانک اطلاعاتی استادان حقوق استان آذربایجان شرقی به منظور استفاده از دانش و تجربه آنها در برگزاری دوره های آموزشی ویژه همچون آموزش قانون آزادی انتشار اطلاعات تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایشی با حضور رییسان دانشگاه ها و معاونان حقوقی دستگاه های اجرایی کشور به منظور تقویت حلقه اتصال دانشگاه و دستگاه های اجرایی ، گفت: نیازهای پژوهشی دستگاه ها را به تیم‌های تحقیقاتی استانها ارایه می کنیم.

امین زاده با اشاره به فعالیت‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص ترویج آموزش‌های حقوقی در مدارس گفت: تفاهم نامه ای هم با وزارت ارشاد و صدا و سیما برای تولیدات هنری مرتبط با موضوعات حقوقی امضا شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.dotic.ir به منظور دسترسی تمامی افراد جامعه به قوانین کشور اعلام کرد: 11هزار و 900 فقره قانون و مقرره تنقیح (پالایش) شده در کشور به اضافه تمامی نسخ روزنامه رسمی در این سامانه گنجانده شده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان این که عدم شفافیت و مغایرت‌های قانونی در برخی موارد مدیران را با مشکل مواجه می کند، بر ضرورت همراهی دانشگاهیان در بازنگری قوانین تاکید کرد .

 

سعید شبستری با بیان این که قانون مداری و شفاف سازی رویکرد اساسی دولت تدبیر و امید است، اظهارکرد: بسیاری از قانون گریزی ها در دولت یازدهم به صفر رسیده است .

رییس دانشگاه تبریز هم با اشاره به موفقیت‌های علمی این دانشگاه، آشنایی آحاد جامعه با حقوق و تکالیف خود را از شاخصه های توسعه دانست و یادآوری کرد: تدوین حقوق شهروندی به دستور رییس جمهوری یکی از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید است .

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به تعرضات صورت گرفته به املاک این دانشگاه اظهارکرد: معارضان که در دولت گذشته جزو مسوولان دولتی بودند از ابزارهای فشار استفاده می کنند و برای من حکم جلب گرفته اند.

استفاده بیشتر از استادان دانشگاه‌های شهرستان‌ها در تهیه و تنظیم لوایح حقوقی و تقویت بدنه حقوقی نهادهای دولتی از انتظاراتی بود که در این نشست توسط تعدادی از استادان حقوق دانشگاه های تبریز مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار