رئیس اداره آموزش‌وپرورش نهاوند افزود: سال ۹۴ با بنیاد برکت برای نوسازی سه پروژه آموزشی توافق کردیم که شامل ساخت و بهره‌برداری از پروژه ۹ کلاسه روستای توانه، پروژه ۶ کلاسه روستای ده‌حیدر و پروژه ۶ کلاسه روستای بابا رستم هستند که امسال به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۴۰۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 08 April 2017
رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند گفت: بیشتر فضاهای آموزشی شهری در نهاوند فرسوده هستند و بیش از ۲۰سال قدمت دارند.

به گزارش تسنیم؛ هادی سلگی اظهار داشت: اکثر مدارس بزرگ شهری در شهرستان نهاوند قدیمی‌اند و بیشتر فضاهای آموزشی مناطق شهری نیز نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند مجموع فضاهای آموزشی نوساز کمتر از 40 درصد کل فضاهای موجود است، تصریح کرد: بنیاد برکت با هدف توسعه فضاهای آموزشی و محرومیت‌زدایی اقدام به ساخت فضاهای آموزشی و فرهنگی در مناطق محروم و روستاها می‌کند و در همین راستا ساخت چندین پروژه آموزشی در روستاهای نهاوند با همکاری بنیاد برکت در حال اجراست.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند افزود: سال 94 با بنیاد برکت برای نوسازی سه پروژه آموزشی توافق کردیم که شامل ساخت و بهره برداری از پروژه 9 کلاسه روستای توانه، پروژه 6 کلاسه روستای ده‌حیدر و پروژه 6 کلاسه روستای بابارستم هستند که امسال به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های آموزشی در دست اجرا گفت: پروژه‌های آموزشی دیگری در شهرستان در حال بازسازی هستند که اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات تخریب و بازسازی (اعتبارات ملی) تأمین شده است.

سلگی بیان کرد: پروژه 6 کلاسه روستای کوهانی، مدرسه 6 کلاسه روستای کفراج و مدرسه 6 کلاسه سنایی است از جمله پروژه‌های نوسازی در دست اقدام است.

وی ابراز کرد: مدرسه 9 کلاسه خیر ساز آقای نصرتی، مدرسه 15 کلاسه آقای حمیدی و کانون فرهنگی آقای یونسی در پای قلعه از جمله پروژه‌هائی بازسازی فضاهای آموزشی هستند که پایان یافتن تعهد خیران مدرسه ساز، بقیه کار توسط دولت در حال انجام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند عنوان کرد: علاوه بر طرح‌های ذکر شده واحد نوسازی بنیاد برکت ساخت دو پروژه دیگر در بخش خزل که شامل مدرسه روستای شهرک و مدرسه روستای کهریز سلیم می‌شود را عهده‌دار شده است.

وی اظهار داشت: در سال 95 حدود دو میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی به آموزش و پرورش شهرستان نهاوند برای نوسازی و مقاوم‌سازی پروژه‌هایی که در حال انجام است اختصاص یافته که از این مبلغ تا کنون 44 درصد تخصیص یافته است.

سلگی تصریح کرد: با پایان یافتن این پروژه‌ها 24 کلاس به تعداد کلاس فضاهای آموزشی در شهر و 18 کلاس نیز به فضاهای آموزشی در روستاهای شهرستان افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌های آموزشی یاد شده در شهرستان از نظر ابعداد، استحکام، زیبایی و استاندارد‌های فیزیکی مانند نور و مقاومت در برابر زلزله متناسب با استانداردهای جدید بوده و در مجموع کیفیت فضاهای آموزشی در شهرستان رو به بهبود است.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند درباره وضعیت سیستم گرمایشی مدارس شهرستان نیز گفت: تا پایان سال 96 همه بخاری‌های نفتی سطح مدارس شهرستان نهاوند جمع‌آوری شده و به جای آنها بخاری گازی نصب می‌شود.

وی اظهار داشت: اعتبار استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی مدارس از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود و بر اساس مصوبه اداره نوسازی مدارس مقرر شده است که تا پایان سال 96 تمام مدارس سطح کشور به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شوند.

سلگی عنوان کرد: در مجموع 177 فضای فیزیکی آموزشی در شهر و روستاهای نهاوند وجود دارد که از این تعداد فضای آموزشی، 67 آموزشگاه ازبخاری گازی معمولی گرم ، 91 آموزشگاه از سیستم گرمایشی متمرکز و 19 آموزشگاه روستایی نیز از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند افزود:در حال حاضر هیچ بخاری نفتی چکه‌ای در مدارس سطح شهرستان نهاوند وجود ندارد و همه بخاری‌های نفتی و گازی مدارس شهرستان استاندارد هستند.

وی بیان کرد: بر اساس مجوز طرح نوسازی مدارس استان مقرر شده است برای مدارسی با جمعیت  20 دانش آموز از بخاری گازی  و مدارسی با جمعیت بیش از 20 نفر از سیستم گرمایشی پکیج و موتورخانه (سیستم گرمایشی متمرکز) استفاده شود.

سلگی افزود: با هماهنگی‌هایی که با اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شده است در حال پیگیری هستیم تا در 19 مدرسه روستایی شهرستان نهاوند بخاری گازی جایگزین بخاری نفتی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار