رییس محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جشن تولد لاکپشت های پوزه عقابی روز پنجشنبه در روستای «شیب دراز» این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۴۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 28 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، «سیدمحمدهاشم داخته» اعلام کرد: لاکپشت های پوزه عقابی از نژادهای کمیاب و در معرض خطر انقراض هستند که در مدت تخم گذاری و تولد، از حمایت کارشناسان محیط زیست منطقه آزاد قشم و جامعه محلی برخوردار می شوند.
 
وی گفت: لاکپشت های پوزه عقابی اسفندماه پارسال در سواحل روستای شیب دراز قشم اقدام به تخم گذاری کرده اند و با گذشت حدود دو ماه، نوزادان این جانوران زیبا سر از تخم بیرون می آورند و راهی دریا می شوند.
 
به گفته رییس محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، در این مراسم همچنین کارگاه های حفاظت لاکپشت ها، اکوسیستم های حساس دریایی با موضوعیت مرجان ها و آسمان شب نیز برگزار می شود.
 
داخته در پایان خاطر نشان کرد: اجرای موسیقی محلی، برگزاری مسابقات مختلف و دیدار از خلیج دلفین ها و جنگل های حرا از جمله برنامه های جنبی جشن تولد لاکپشت های پوزه عقابی در قشم، است.
 
به گزارش ایسنا، جشنواره تولد نوزادن لاکپشت های پوزه عقابی به مدت دو روز از ساعت 18 در روستای شیب دراز قشم برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار