کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان رودان از اجرای طرح ضربتی جمع آوری قلیان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 28 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، یوسف دورکیش افزود: در پی انجام پنج بازدید از چایخانه ها، کافی شاپ ها و پارک های شهرستان رودان؛ 67 عدد قلیان، ادوات استعمال دخانیات و 124 بسته تنباکو جمع آوری و پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
وی اطلاع رسانی، آگاهی بخشی عمومی درخصوص خطرات مصرف دخانیات، ارتقای شاخص های سلامت، پایش مصرف دخانیات و عوارض آن بر سلامت انسان، محافظت مردم در برابر دود سیگار، کاهش دسترسی و کمک به افراد سیگاری به منظور ترک مصرف دخانیات را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.
 
دورکیش با بیان اینکه مضرات استعمال قلیان چند برابر سیگار است، اظهار داشت: این در حالی است که برخی بر این باورند که قلیان خطری برای سلامت ندارد.
 
وی با اشاره به اثرات زیانبار و جبران ناپذیر استعمال قلیان بر ریه ها و قلب؛ سرطان ریه، مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن نوزاد هنگام تولد، افزایش حملات آسم و ذات الریه را برخی از مضرات استعمال قلیان عنوان کرد.
 
دورکیش ابتلاء به بیماری های ویروسی و عفونی بدلیل استفاده مشترک از قلیان را از دیگر مضرات استعمال قلیان برشمرد.
 
طرح ضربتی جمع آوری قلیان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی رودان توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان و با مشارکت اداره تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت، اطلاعات و اماکن عمومی و اتاق اصناف؛ شامگاه پنجم خرداد ماه 94 در این شهرستان اجرا شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار