مسلم بهرامی در گفتگو با تابناک:
مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه گفت: بلا فاصله پس از شروع آتش سوزی نیروهای کمکی ۹ ایستگاه درمحل حادثه حاضر شده و همچنین نیروهای استراحت و ستادی را جهت امداد رسانی هر چه بیشتر اطفای سریع تر حریق فراخوان کردیم.
کد خبر: ۴۰۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 08 April 2017
 مسلم بهرامی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:طبق آمار فوریت های آتش نشانی شهرداری کرمانشاه*۱۲۵* شروع  آتش سوزی ساعت ۱۵:۲۲ دقیقه روز گذشته بوده  که بلافاصله نیروهای پیشرو در محل حادثه حضور یافته و طی بررسی های اولیه متوجه وسعت حریق شدند.
وی گفت: نیروهای ما بلافاصله با حضور در محل اقدام به اطفای سطح شیروانی مغازه هایی که دچار حریق شده کردند، در این آتش سوزی چهارباب از مغازه های بازار  زرگرها دچار حریق شده  که آتش از طرف بازار زرگرها با توجه به  وزش باد به سایر مغازه هایی که دارای سقف شیروانی چوبی بوده و برخی از مغازه های خیابان مدرس، کشیده شد.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه ادامه داد: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، که کارشناسان ما در حال علت آتش سوزی و میزان خسارت به مغازه هایی که دچار آتش سوزی شده، هستند.

بهرامی با بیان اینکه در ساعت ۱۹ روز گذشته آتش کاملا خاموش و مهار شد، افزود: ازدحام جمعیتی که در محل حضور داشتند و تاریکی هوا منجر شد که علت وقوع حادثه و میزان خسارت به تاخیر بیفتد.

 او اظهار داشت: کارشناسان ما از ساعت هشت صبح امروز با توجه به هماهنگی های صورت گرفته از طرف شورای تامین، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ، نیروی انتظامی، فرمانداری در حال بررسی علت آتش سوزی هستند.

 بهرامی با اشاره به حضور استاندار، فرماندار کرمانشاه، معاون عمرانی استانداری، مدیر کل ستاد بحران استان، شهردار کرمانشاه و سرپرست سازمان آتش نشانی در کنار نیروهای آتش نشانی در محل حادثه، گفت: در همان ابتدای وقوع آتش سوزی معبر عمومی را نوار خطر کشیدیم.

 وی گفت: با توجه به اینکه بخش دیگر بازار سنتی کرمانشاه، منازل مسکونی است که دچار قطعی برق هستند که باید اداره برق ایمن سازی را انجام دهد و مغازه هایی که دچار خسارت شده، برق آن خا را قطع و بعد از رفع نقص و ایمن سازی،  که از امروز انتظار می رود ظرف ۴۸ ساعت  برق آن ها وصل شود که این برعهده ی اداره برق است.

بهرامی به تامین امنیت، اموال عمومی مغازه های زرگرها و بازار مدرس توسط نیروهای انتظامی، اشاره کردو گفت: سقف دوم شیروانی ( جنس چوب) مغازه های بازار مدرس بر اثر حریق، از بین رفته  که مجددا باید بازسازی شود.

وی تاکید کرد: کارشناس در حال بررسی میزان خسارت هستند که اکثر مغازه دارانی که خسارت دیده اند، بیمه دارند و برخی دیگر که دارای بیمه نیز هستند خسارت وارد شده به آنان ضعیف است که هنوز کانون آتش سوزی مشخص نشده، که کارشناسان هنوز درحال بررسی علت وقوع آتش سوزی هستند.

بهرامی در پایان گفت:  اینکه تعمیرسقف مغازه های آسیب دیده تا چه زمانی طول می کشد بستگی به وجود تجهیزات و مصالح مورد نیاز، نیروهای انسانی دارد که پای کار آیند،  که شاید تعمیر و بازسازی  سقف بخشی از مغازه های بازار زرگرها و برخی از  مغازه ای خیابان مدرس بیشتر از ده روز طول نکشد.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار