معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان اردبیل با داشتن ظرفیت های غنی و متنوع گردشگری قابلیت رونق بخشی به اقتصاد گردشگری کشور را دارد.
کد خبر: ۴۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 28 May 2015
به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اردبیل افزود: با شناسایی ظرفیت ها ، رفع موانع سرمایه گذاران و فراهم کردن بستر و شرایط لازم برای سرمایه گذاری می توان به توسعه گردشگری در استان اردبیل سرعت بخشید.

وی اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان های مسافرپذیر و دارای ظرفیت های تاریخی ، میراثی و طبیعی است و برای استفاده از این ظرفیت ها باید برنامه ریزی های منسجمی صورت گیرد تا بیش از پیش شاهد توسعه صنعت گردشگری در این استان باشیم.

وی بیان کرد: شهرستان سرعین به عنوان یک ظرفیت غنی برای گردشگری استان اردبیل است و اگر مدیریت گردشگری در این شهرستان موفق عمل کند، سرعین قابلیت این را دارد که رشد اقتصاد گردشگری کشور را افزایش دهد.

استاندار اردبیل هم در این دیدار خواستار اجرای سریع طرح جامع گردشگری استان شد.

مجید خدابخش رفع مشکلات و موانع بر سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی درحوزه گردشگری را در توسعه همه جانبه منطقه موثر دانست و افزود: تنها راه نجات استان از بن بست اقتصادی راه اندازی چرخ های توسعه صنعتی و ایجاد فرصت های لازم سرمایه گذاری برای متقاضیان اجرای طرح های صنعتی و گردشگری است.

وی با بیان این که طرح جامع گردشگری اردبیل از مصوبات سفر هیات دولت به استان اردبیل است که تاکنون اجرایی نشده است ، اظهار کرد:انتظار داریم هرچه زودتر این طرح در استان اجرایی شود چراکه سبب رونق صنعت گردشگری در منطقه می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری استان اردبیل مطلوب بوده که از جمله آن می توان به پل معلق مشگین شهر، شهر آفتاب نیر و تله کابین حیران اشاره کرد.

خدابخش افزود: برخی از این پروژه های سرمایه گذاری به صورت نیمه تمام مانده بود که با

همکاری دستگاه های اجرایی و حمایت از سرمایه گذاران توانسته ایم در اتمام آنها گام اساسی برداریم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار