متأسفانه شرایط نامناسب شهرک خودرویی زاگرس خرم‌آباد همچنان پس از گذشت چند سال ادامه داشته و مسوولان نیز آن‌گونه که باید و شاید اقدامی برای ساماندهی وضعیت این مجموعه انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۴۰۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 10 April 2017

شهرک خودرویی زاگرس خرم‌آباد در سال‌های گذشته با وجود تمامی مشکلات و چالش‌ها توسط چند سرمایه‌گذار ساخته شد.


در همان ابتدا قرار بر این بود تا ظرف مدت‌زمان چند سال شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این شهرک خودرویی باشیم و پس از آن شرایط برای انتقال تمامی صنوف آلاینده مرتبط با خودروی شهر خرم‌آباد در آن مهیا شود.


به همین دلیل بسیاری از صاحبان صنوف خودرویی و حتی مردم اقدام به خریداری واحدهای تجاری این شهرک که در ورودی شهر خرم‌آباد قرار داشته کردند، اما پس از گذشت مدتی مشخص شد که واحدهای این شهرک از نظر مالکیتی با مشکل مواجه بوده و حتی متولی اصلی آن نیز مشخص نیست.

وضعیت اسفناک شهرک خودرویی زاگرس خرم‌آباد


همین موضوع سبب کش‌و قوس‌های زیادی شد، به همین دلیل شاهد ورود دستگاه‌های نظارتی و حتی دادگستری به این موضوع بودیم.


به هر حال اکنون همچنان وضعیت مبهم شهرک زاگرس ادامه داشته و از سوی دیگر به دلیل مشخص نبودن متولی اصلی آن همچنان زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک صنفی ایجاد نشده‌اند.


جالب اینجاست که اکنون بیش از 300 واحد صنفی خود اقدام به استقرار در این شهرک خودرویی کرده‌اند، با این وجود به شدت ضعف زیرساختی در این مجموعه احساس می‌شود.


اکنون به دلیل وضعیت نامناسب شهرک خودرویی زاگرس اتاق اصناف اعلام کرده که در صورتی اقدام به جابه‌جایی تمامی اصناف خودرویی از شهر به این شهرک خواهد کرد که زیرساخت‌های مورد نیاز این مجموعه تکمیل شده و همچنین شاهد مشخص شدن وضعیت مالکیتی این مجموعه باشیم.

وضعیت اسفناک شهرک خودرویی زاگرس خرم‌آباد


به هر حال انتظار تمامی مردم و همچنین واحدهای صنفی خودرویی تعیین و تکلیف کردن شهرک صنفی زاگرس در کوتاه‌مدت توسط مسوولان است.


چرا که شهرک خودرویی زاگرس ظرفیت استقرار بیش از هزار و 200 واحد صنفی مرتبط با خودرو را داشته و مطمئناً در صورت انتقال این واحدها به بیرون شهر علاوه بر اینکه شاهد زیبایی بصری شهر خواهیم بود، شرایط برای سامان‌دهی کلی بخش عمده‌ای از واحدهای صنفی آلاینده مهیا خواهد شد.


جای سؤال دارد چرا پس از گذشت چندین سال بلاتکلیفی اقدامی در جهت تأمین زیرساخت‌ها و تعیین و تکلیف شدن شهرک خودرویی زاگرس صورت نمی‌گیرد؟

وضعیت اسفناک شهرک خودرویی زاگرس خرم‌آباد

مطمئناً شرایط کنونی این شهرک متناسب با موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نبوده و باید هر چه سریع‌تر نهادهای مسوول اقدامات لازم را برای استفاده مناسب از این ظرفیت بی‌بدیل مهیا کنند.


ضعف شدید زیرساختی در شهرک خودرویی زاگرس


در همین زمینه یکی از صاحبان واحدهای صنفی مستقر در شهرک خودرویی زاگرس در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: متأسفانه با وجود اینکه چندین سال است که در این شهرک مستقر شده‌ام اما هیچ‌گونه امکاناتی در این مجموعه وجود ندارد و حتی برای خوردن آب آشامیدن و حتی سرویس‌های بهداشتی نیز با مشکل اساسی روبرو هستیم.


علی بیرانوند ادامه داد: بارها و بارها مسئولان برای تعیین و تکلیف کردن این مجموعه قول‌های اساسی داده‌اند اما همچنان مشکلات پابرجاست و حتی ما به عنوان یکی از صاحبان واحدهای شهرک نمی‌دانیم متولی اصلی و مدیر شهرک چه کسی است؟


وی عنوان کرد: در ابتدا با علاقه زیادی اقدام به خریداری این واحد کردیم اما اکنون پس از گذشت چند سال مشکلات آن به شدت افزایش یافته‌اند و انتظار اصلی ما تعیین و تکلیف این مجموعه و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز است.

وضعیت اسفناک شهرک خودرویی زاگرس خرم‌آباد

بیرانوند در ادامه اظهار کرد: به هر حال باید این مجموعه سامان‌دهی شده و شاهد جابه‌جایی تمامی اصناف موجود در شهر به آن باشیم، آیا پس از گذشت چندین سال بلاتکلیفی حال نباید اقدامی اساسی در این راستا انجام داد؟


مشخص نبودن متولی اصلی شهرک


یکی دیگر از صاحبان واحدهای مستقر در شهرک خودرویی زاگرس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان کرد: هنوز مالکیت بسیاری از واحدهای موجود در شهرک خودرویی زاگرس شخص نیست و همین موضوع باعث بلاتکلیفی‌مان شده است.


مهرداد امرایی ادامه داد: با وجود اینکه در این شهرک خودرویی مستقر شده‌ایم، اما بازار آن‌چنان رونقی ندارد، چرا که همچنان بسیاری از صنوف مرتبط با خودرو در داخل شهر قرار دارند، این در حالی است که قرار بود تمامی آن‌ها به شهرک زاگرس منتقل شوند.


وی عنوان کرد: باید چاره‌ای برای شهرک خودرویی زاگرس و وضعیت نامناسبش اندیشیده شود، چرا که علاوه بر وضعیت نامعلوم مالکیتی زیرساخت‌های آن در شرایط به شدت نامناسبی قرار داشته و باید مسئولان هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند.


وضعیت اسفناک شهرک خودرویی زاگرس خرم‌آباد

 

بلاتکلیفی چندین ساله شهرک خودرویی زاگرس


در همین راستا رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان کرد: متأسفانه با وجود اینکه بیش از 15 سال از احداث شهرک خودرویی زاگرس می‌گذرد اما به دلیل عدم نظارت مناسب شهرداری در هنگام واگذاری اراضی و همچنین عدم تعهد متولیان شهرک شرایط آن به هیچ عنوان مناسب نیست.


آرش راشدی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل کنونی شهرک خودرویی زاگرس را باید مشخص نبودن متولی و مدیریت آن دانست که البته مسئولان قضایی و دادگستری لرستان تلاش زیادی را برای تعیین و تکلیف کردن این مجموعه انجام داده و امیدواریم بتوان شاهد حل و فصل مشکلات مدیریتی این شهرک خودرویی بود.


وی عنوان کرد: اکنون زیرساخت‌های مورد نیاز استقرار واحدهای صنفی خودرویی در این مجموعه به هیچ عنوان در شرایط مناسب قرار نداشته و مطمئناً تا زمانی که مشکلات کنونی برطرف نشوند اقدام به جابه‌جایی صنوف خودرویی موجود در شهر به این شهرک نمی‌کنیم.


این مسوول اظهار کرد: البته بر اساس آخرین اقدامات صورت گرفته دادگستری لرستان به صورت شفاهی اعلام کرده که متولی اصلی شهرک مشخص شده و در انتظار مکاتبات کتبی در این راستا هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار