رئیس ارشاد اسلامی دامغان:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: کار ساخت مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای امیریه و کلاته رودبار هرکدام با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط شهرداری های این دو شهر در دست پیگیری است.
کد خبر: ۴۰۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 10 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد طالبی صبح دوشنبه در جمع هنرمندان دامغان به میزبانی تالار همایش های منوچهری دامغانی، ضمن اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت های فرهنگی هنری شهرستان به خصوص پیشرفت ۳۰ درصدی فرهنگسراهای امیریه و کلاته رودبار، ابراز داشت: در حال حاضر چهار پروژه فرهنگی هنری در شهرستان شامل سینمای روباز واقع در مجتمع فرهنگی هنری شهید سید حسن شاهچراغی و سه مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای امیریه، دیباج و کلاته رودبار در حال ساخت است که امیدواریم بتوانیم این طرح ها را به زودی به اتمام برسانیم.

محمد طالبی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان

وی افزود: در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به استان سمنان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول سه میلیارد ریال اعتبار با هدف کمک به تجهیز مجتمع فرهنگی هنری در دست ساخت شهر دیباج داده این پروژه فرهنگی هنری در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۹ انجمن فرهنگی هنری در دامغان فعال است

رئیس اداره ارشاد دامغان با بیان اینکه در این شهرستان ۹ انجمن فرهنگی هنری فعالیت دارند، گفت: انجمن های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، موسیقی، شعر وقلم، قرآن و نهج البلاغه، فیلم و عکس و مطبوعات از مهمترین انجمن های فرهنگی هنری فعال شهرستان هستند و به طور میانگین در هر انجمن ۳۵ تا ۴۰ نفر عضویت دارند.

طالبی با اشاره به فعالیت ۵۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در دامغان، اظهار داشت: ۸۰ درصد از این کانون ها در شهر دامغان و مابقی در روستاها فعالیت فرهنگی و هنری دارند و خوشبختانه دو هزار و ۶۵۰ نفر از نوجوانان و جوانان دامغانی عضو این کانون ها هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی هنری متنوع طی سالجاری در دامغان اجرا خواهد شد، افزود: برگزاری جشنواره موسیقی استانی در بهمن ماهو جشنواره سوگواره تعزیه در ماه صفر و همچنین ایجاد گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی با محوریت فرهنگ و مطبوعات از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سال جاری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار