محمود احمدی نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شد. این درحالیست که وی قبلا اعلام کرده بود از صحنه انتخابات کناره گیری کرده است.
کد خبر: ۴۰۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 12 April 2017
عباس عبدی: احمدی نژاد ترجیح می دهد که در چنین فضایی رد صلاحیت شود
عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی نیز در گفتوگو با خبرنگار سیاسی الف درخصوص ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات اظهار داشت: به نظرم این اقدام احمدی نژاد بیش از آن که در نتیجه انتخابات تاثیر مستقیم داشته باشد در تغییر فضای انتخابات اثر دارد. بعلاوه با این رفتار غیرقابل پیش بینی معلوم نیست که پس از رد صلاحیت هر دو نفرشان چه اقدامی خواهند کرد؟

عبدی در ادامه افزود: هر چند اقدام مهمی نمی توانند انجام دهند شاید هم در مورد برخی از افراد دست به افشاگری بزند که قطعا در انتخابات و شکست اصولگرایان موثر خواهد بود.

عبدی با تاکید بر اینکه این تابو شکنی مجازات رفتارهای گذشته و حمایت های بی حساب و کتاب اصولگرایان از احمدی نژاد است گفت: برداشت من این است که احمدی نژاد نمی خواهد اصولگرایان از سبد رای او استفاده کنند در حالی که او را حذف نموده اند و سپس در صورت پیروزی به حسابش برسند. او ترجیح می دهد که در چنین فضایی رد صلاحیت شود تا برخوردهای بعدی با او معنای سیاسی پیدا کند.
 
حضور احمدی نژاد انتخابات را از حالت دو قطبی خارج می کند
عضو حزب موتلفه اسلامی: حضور احمدی نژاد موجب تضعیف آراء اصلاح طلبان و جریان اعتدال خواهد شد.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی الف اظهار داشت: حضور احمدی نژاد انتخابات را از حالت دو قطبی خارج و به چند قطبی شدن سوق می دهد. اما در درجه اول حضور ایشان اگر در راستای دفاع از عملکرد دولت خودش صورت گرفته باشد به تبع به ضرر دولت فعلی تمام خواهد شد و این موجب تضعیف آراء اصلاح طلبان و جریان اعتدال خواهد شد و اصولگرایان باید از این فرصت برای خودشان استفاده بکنند.

وی در ادامه افزود: احمدی نژادآمده تا هم بصورت علنی و رسمی از آقای بقایی حمایت کرده باشد و هم در مناظرات، به اتهامات مطرح شده از سوی دولت فعلی علیه دولتهای نهم و دهم، با صراحت پاسخ دهد و با دفاع از عملکرد دولتش قدری از مطالب بعضا غیرواقع مطرح شده را بصورتی تهاجمی پاسخ دهد که از این منظر به نفع اصولگرایان و بقیه کاندیداها نیز خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :