فرماندار بافق با اشاره به درخواست‌هاي مردم بافق براي آسفالت جاده گزوئيه و مخالفت‌هاي محيط زيست در اين زمينه گفت: مردم خودشان طرفداران واقعي محيط زيست هستند.
کد خبر: ۴۰۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 15 April 2017

به گزارش تابناک یزد،محمد زاده‌رحمانی با اشاره به حضور جمعی از مردم سبزدشت بافق در مقابل اداره کل محیط زیست استان یزد برای پیگیری تکمیل جاده گزوئیه اظهار داشت: این جاده تا مرحله زیرسازی پیش رفته و با ممانعت اداره محیط زیست تعطیل شده است.

وی بیان کرد: بنده از اعضای هیأت مؤسس انجمن دوستداران محیط زیست استان یزد هستم و همواره حامی محیط زیست بوده‌ام بنابراین می‌توانم اذعان کنم که طرفداران واقعی محیط زیست همین اهالی زحمتکش و اصیل منطقه سبزدشت هستند که با جان و دل از گونه‌های گیاهی و جانوری حمایت می‌کنند نه افرادی که حمایت آنها از محیط زیست به لایک کردن در شبکه‌های اجتماعی و یا حداکثر راه‌اندازی یک تجمع و کمپین محدود می‌شود.

زاده‌رحمانی خاطرنشان کرد: این منطقه حتی یک شکارچی ندارد و به همین دلیل گونه‌های جانوری در پیرامون روستاها و آبادی‌های آن همچنین کوه بافق با آرامش زندگی می‌کنند بدون اینکه گزندی به آنها وارد شود.

فرماندار بافق بیان کرد: وضعیت فعلی جاده گزوئیه، حیاط خلوتی برای شکارچیان غیربومی شده که از استان‌های دیگر برای شکار غیرمجاز وارد منطقه می‌شوند.

وی  تصریح کرد: چنانچه این جاده آسفالت شود، تردد هر چند کم اهالی در این جاده، باعث افزایش دیده‌بانی اهالی متعصب منطقه و کاهش قابل توجه حضور شکارچیان در منطقه خواهد شد.

زاده‌رحمانی اظهار امیدواری کرد: با تحلیل و نگاه واقع‌بینانه کارشناسان و مسؤولان محیط زیست، طلسم این جاده شکسته شود تا همچنان اهالی منطقه به عنوان یک سرمایه اجتماعی ارزشمند، پشتیبان خوبی برای محیط زیست باشند.

به گزارش فارس، جاده گزوئیه در منطقه سبزدشت، مسافت بین سبزدشت و بافق را بیش از 80 کیلومتر کاهش می‌دهد اما به دلیل اینکه این جاده در محل زیستگاه یوزپلنگ ایرانی واقع شده است، محیط زیست مانع آسفالت جاده می‌شود و این امر اهالی سبزدشت را امروز به اداره کل محیط زیست استان یزد کشاند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار