خطبه های نماز جمعه شهر های مختلف فارس،رنگ و بوی هسته ای داشت و امامان جمعه استان فارس در خطبه های نماز جمعه امروز زیاده خواهی های طرف مذاکرات هسته ای را محکوم کردند.البته امام جمعه شیراز گلایه ای از جوانان داشت که نقششان در سازندگی بعد از دفاع مقدس کمرنگ شده و همچنین امام جمعه جهرم به این موضوع اشاره کرد که اگر بچه های اطلاعات نبودند،عبدالمالک ریگی گروه داعش را در ایران به راه انداخته بود.
کد خبر: ۴۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 30 May 2015

تابناک فارس:
بعد از دفاع مقدس نقش جوانان در سازندگی کمرنگ شده است


آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه جوان امروز از جوان دوران دفاع مقدس چیزی کم ندارد و حتی از آن جوان قوی تر و محکم تر است، ادامه داد: هرگونه تحول در جامعه اسلامی باید با قدرت جوانان و بر عهده آنان باشد و باید از ظرفیت جوانان در جامعه نهایت استفاده را کرد.

 

ایشان با اشاره به این نکته که در دوران پیش از انقلاب و بعد از آن و حتی در دوران دفاع مقدس این استفاده به نقطه اوج خود رسید، اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس، نقش جوانان در نقشه راه و سازندگی کم رنگ شده است و مسئولان باید توجه لازم جهت استفاده از ظرفیت این عزیزان و استعدادهای درخشان را داشته باشند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه به روزجهانی مستضعفان و روز و هفته اطلاعات و گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره کرد و اضافه کرد: اگر امروز در جامعه ما و در شرایطی پیچیده جهان که کشورهای سلطه گر قصد دارند با تمام ابزار خود در جامعه اسلامی ما ایجاد ناامنی کنند، این سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند که با تلاش های شبانه روزی، مخفیانه و با مجاهدت های فراوان با کمک دیگر دستگاههای ذی ربط این امنیت پایدار را در جامعه ایجاد کنند و همه آحاد مردم باید قدران این زحمات و تلاش های بی وفقه آنان باشند.

خطیب نماز جمعه شیراز، در ادامه به مذاکرات هسته ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: 12سال از آغاز مذاکرات هسته ای می گذرد و هر باره به بازدید ها و امتیازاتی که گروه مذاکره کننده به آنان داده است بازهم بعد از صدور بیانیه آنان به بهانه جویی روی آورده اند.

 

آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه با توجه به این اتفاقات، هرامتیازی که تیم مذاکره کننده می دهد باید امتیازی مشابه بگیرد، عنوان داشت: مردم، روحانیت، نخبگان و نیروهای مسلح گذاره برگ خود را در خصوص مذاکرات به جامعه جهانی نشان بدهد و بگویند که ما به دنبال توافق خوب هستیم و خواسته آنان این است که تمام تحریم ها باید بعد از امضا توافق لغو، دستاوردهای هسته ای حفظ ، تحقیقات و آزمایش ها در بعد هسته ای ادامه و نظارت ها در حد عرف بین المللی باشد و در صورت نقض عهد از طرف مقابل کلیه مسائل سریعا قابل بازگشت به دوران قبل از توافق باشد.

 

تیم هسته ای باید مواردی را که مقام معظم رهبری در چند روز اخیر بیان فرمودند، اجرا کند

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر شهیدی امام جمعه لامرد درخطبه‌های نماز جمعه با تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) به دلیل شهامت، شجاعت وشخصیت والای حضرت علی اکبر به نام روز جوان نامگذاری شده است.

 

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد : تیم هسته ای باید مواردی را که مقام معظم رهبری در چند روز اخیر بیان فرمودند، اجرا کنند چراکه به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.

خطیب جمعه لامرد بیان کرد: در ابتدای مذاکرات آمریکایی‌ها امتیازاتی به ما دادند و در حین و روند مذاکرات حرف‌های خود را پس گرفتند آنها می‌خواهند ما را بازی دهند و آمریکایی‌ها بدانند که ملت ما بازیچه دست آنها نیستند.

وی گفت: ملت ایران به هیچ وجه اجازه بازدید از مراکز نظامی را به طرف‌های مذکره‌کننده نمی‌دهند.

 

وی گفت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) در مورد شرق و غرب بیان کرده بودند، سیاست ما نه غربی و نه شرقی هست و وظیفه ما این است که هیچ کدام از سیاست‌های غرب و شرق را سرلوحه کارهای خود قرار ندهیم.

لازم به ذکر است که در حاشیه نماز جمعه این هفته مردم لامرد طوماری را به حمایت از بیانات مقام معظم رهبری در مورد منع بازدید از مراکز نظامی در مذاکرات هسته‌ای را امضاء کردند.

 

اگر سربازان گمنام امام زمان نبودند عبدالمالک ریگی گروه داعش را در ایران به راه انداخته بود

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام خطیب جمعه جهرم در خطبه‌های نماز جمعه جهرم در واکنش به درخواست طرف غربی مذاکرات هسته‌ای برای بازدید از مراکز نظامی اظهار داشت: این موضوع ربطی به مسائل هسته‌ای ندارد و هدف آن‌ها خدشه‌دار کردن استقلال کشور است.

امام‌جمعه جهرم با اشاره به همزمانی تجلیل از سربازان گمنام و وزارت اطلاعات با میلاد امام عصر (عج) و با قدردانی از تلاش این قشر بی‌ادعا خاطرنشان کرد: اگر این افراد نبودند عبدالمالک ریگی گروه داعش را در ایران به راه انداخته بود و امروز امنیت ما مدیون این عزیزان است.

 

وی با تأکید به آشنایی کامل با موضوع مهدویت تصریح کرد: فرعون‌های عصر ما اسرائیل و امریکا هستند که باید نابود شوند و رمز تحقق این هدف جز با همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت میسر نیست.

امام‌جمعه جهرم با اشاره به گران شدن قیمت بنزین در کشور گفت: قاچاق بنزین یکی از معضلات کشور است که با این نرخ مصوب می‌توان این معضل را تا حدی حل کرد.

حجت‌الاسلام دژکام افزود: کارشناسان و مسئولان باید گرانی قیمت بنزین را برای مردم تشریح کنند و ملت نیز باید به دولت در راستای مرتفع شدن مشکلات دولت کمک کند.

 

عهدشکنی قلدران 1+5 ثابت کرده که آنان دنبال حل موضوع هسته ای نیستند

 

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت نیمه شعبان و میلاد سراسر نور مهدی موعود (عج) در سخنانی به بحث انرژی هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی حدود 12 سال است که برای اثبات حسن نیت خود و نیز در راستای سیاست مقام معظم رهبری با عنوان نرمش قهرمانانه در مراکز هسته‌ای خود را به روی بازرسان آژانس هسته‌ای باز کرده است.

وی گفت: تا به امروز جمهوری اسلامی از هیچ نظارتی شانه خالی نکرده و حسن نیت خود را بارها در مذاکرات هسته‌ای با قلدران 1+5 به اثبات رسانده است.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: عهدشکنی قلدران 1+5 به‌ویژه آمریکای جنایت‌کار ثابت کرده که آنان دنبال حل موضوع نیستند و مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای برای اختلاف‌افکنی قرار داده‌اند.

خرسند بابیان اینکه ملت ایران آمریکا را دشمن درجه‌یک خود می‌داند و تا زنده است دست از مرگ بر آمریکا برنمی‌دارد گفت: این کشور از بدو انقلاب تاکنون و حتی پیش از آن در دشمنی علیه ملت ایران کم نگذاشته، بنابراین ملت ایران ذره‌ای اعتماد به این کشور ندارد.

وی به حمایت آمریکا در جنگ هشت‌ساله و جنایت صدام علیه ملت ایران اشاره کرد و بیان داشت: امروزه نیز با حمایت این کشور از تروریست و مشتی یاغی جنگ و خون‌ریزی در کشورهای مسلمان فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، بحرین و یمن به راه انداخته و چهار دور کشور ایران را ناامن کرده است.

وی با انتقاد از اینکه چرا تاکنون «فکت شیت» و یا گزاره مذاکرات هسته‌ای از سوی هیئت مذاکره‌کنندگان کشورمان ارائه نشده در صورتی آمریکایی‌ها در بیانیه لوزان هنوز از اتاق بیرون نرفته بودند که فکت شیت خود را ارائه دادند.


حجت الاسلام رشیدیان امام جمعه بیضا با اشاره به مخالفت رهبرمعظم انقلاب با درخواست بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای گفت : غرب می خواهد با دستیابی به اطلاعات نظامی ایران، راه های جدید برای تحریم پیدا کند اما موضع قاطع رهبر ایران، محاسبات آنها را به هم زد.

حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه شهرستان ممسنی هم اظهار داشت : در زمینه مذاکرات هسته ای، در داخل باید حرف های وحدت بخش زده شود زیرا دشمنان حیله گر هستند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند.

همچنین خطیب جمعه مزایجان سپیدان به سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا بداند در مذاکرات با یک ملت طرف است .
حجت الاسلام میرشکاری گفت : تن دادن به توافق بد در شرایط امروز هیچ دستاورد موثر اقتصادی به دنبال ندارد بلکه اقتدار و عزت اسلامی را مخدوش می کند.
وی افزود : از تیم مذاکره کننده انتظار می رود بر مواضعی که بارها رهبر معظم به عنوان خط قرمز اعلام کردند، پافشاری کند.

در خطبه های نماز جمعه سعادت شهر نیز حجت الاسلام طالبی؛امام جمعه سعادت شهر گفت: ملت ایران با تبعیت از رهبری با پشتیبانی از تیم مذاکره کننده هسته ای، تسلیم زورگویی و بی منطقی غربی ها به ویژه آمریکا نخواهد شد و به آنها اجازه عبور از خط قرمزهای نظام رانخواهد داد.

امام جمعه داراب نیز اظهار داشت : اگر گروه 5+1 حق مسلم مردم ایران را به رسمیت نشناسد در مقابل افکار عمومی دنیا شکست خورده است.
حجت الاسلام رضا صادقی در خطبه های نماز جمعه این هفته داراب با انتقاد شدید از زیاده خواهی های دشمنان گفت : اگر این بار تمامی تحریم ها لغو نشود هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت .


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار