کد خبر: ۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ 10 February 2015
معاون آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان این که رتبه‌بندی مربیان مورد تأکید وزیر کار است، گفت: باید انگیزه را برای نیروی انسانی ایجاد کنیم که این مهم از طریق رتبه‌بندی مربیان می‌تواند صورت گیرد.
پوران‌دخت نیرومند ، اظهار داشت: مرکز شهید رهبری کرج یکی از بهترین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور است که در گذشته بخش اعظمی از کارآموزان این مرکز جذب بازار کار کشور می‌شدند.
وی با بیان این‌ که در حال حاضر نیز این مرکز از نظر تجهیزات سخت‌افزاری یکی از مراکز برتر ما در سطح کشور است، افزود: در حوزه نیروی انسانی مربیان این مرکز بسیار مجرب هستند.
معاون آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان این که در چند موضوع باید به این مرکز کمک کنیم، خاطر‌نشان کرد: مسائل بهداشت، ایمنی و سلامت مربیان را باید مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در گذشته ارتباط خوبی با بخش صنعت داشته‌ایم، افزود: باید تعامل بیشتری با صنعت داشته باشیم تا آثار خوبی که در گذشته نصیب سازمان فنی‌وحرفه‌ای شده بود را دوباره به دست آوریم.
به گزارش تسنیم نیرومند ادامه داد: ما به دنبال رهگیری اشتغال کارآموزان هستیم تا همانند گذشته آموزش‌هایی که به کارآموزان ارائه می‌دهیم منجر به اشتغال شود.
وی با بیان این که ما متولی آموزش مشاغل غیررسمی هستیم، اظهار داشت: هر تکنولوژی و شغل جدیدی که در جامعه ایجاد می‌شود ما موظف هستیم نیروی کار آن را تربیت کنیم و شاغلین موجود آن حرفه را نیز آموزش دهیم.
معاون آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان این که حوزه‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای به چند مؤلفه اساسی برای انجام وظایفشان نیاز دارند خاطرنشان کرد: باید تجهیزات و فضای فیزیکی که اصطلاحا سخت‌افزار می‌نامند به‌روز باشد.
وی نیاز دیگر حوزه‌های آموزشی را نرم‌افزارهای به‌روز دانست و گفت: استانداردها، منابع‌آموزشی، تکنولوژی‌آموزش، آئین‌نامه‌ها و قوانین را باید به‌روز کنیم.
نیرومند با بیان این‌که طرحی را دنبال می‌کنیم تا مربیان ما تعامل بیشتری با صنعت داشته باشند، افزود: باید دوره‌های آموزشی مربیان را در بنگاه‌های صنعتی طراحی کنیم یا برای به روزرسانی اطلاعات آن‌ها را به خارج از کشور اعزام کنیم.
معاون آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان این که رتبه بندی مربیان مورد تأکید وزیر کار است، گفت: باید انگیزه را برای نیروی انسانی ایجاد کنیم که این مهم از طریق رتبه‌بندی مربیان می‌تواند صورت پذیرد.
نیرومند خاطرنشان کرد: رتبه بندی از مربی شروع می‌شود و در استاد مربی به پایان می‌رسد و ما به دنبال این هستیم که جایگاه آموزشی مدیران حفظ شود تا در کنار آن بتوانند اطلاعات خودرا به‌روز کنند.
وی با بیان این‌که باید قوانین مرتبط با استخدام سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با سایر نهادها متفاوت باشد خاطرنشان کرد: وقتی شخصی در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای استخدام می‌شود نباید از ابتدای سال اول تا پایان سی سال یک جایگاه شغلی داشته باشد چون در این صورت حرفه‌ آن شخص از بین می‌رود.
معاون آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان این که توسعه و عمران تنها منحصر به بانک، بیمه و غیره نیست، گفت: دانش‌آموزان، جوانان و دانشجویانی که دوره مهارت را گذرانده باشند نیز جز عوامل توسعه‌یافتگی هستند.
وی با ابراز تأسف از کمبود بودجه آموزشی در سازمان فنی‌وحرفه‌ای نسبت به آموزش نظری افزود: ما در کشور 29 هزار میلیارد تومان را از بودجه عمومی صرف آموزش می‌کنیم که از این مبلغ فقط 300 میلیارد تومان سهم آموزش فنی‌وحرفه‌ای است.
نیرومند تصریح کرد: این به معنی این است که کمتر از 2 درصد از بودجه آموزشی کشور به سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای تعلق می‌گیرد.
معاون آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: پیشنهادی را به دولت و مجلس داده‌ایم که در حال بررسی هستند مبنی بر اینکه 2 درصد از بودجه عمرانی دستگاه‌های دولتی صرف آموزش‌های مهارت شود که در صورت تصویب این طرح شاهد تحول در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار