به گفته مدیر جهادکشاورزی نهاوند، در سال جاری آبیاری یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند مکانیزه می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 31 May 2015

مدیر جهادکشاورزی نهاوند گفت: در سال جاری آبیاری یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند مکانیزه می‌شود.

به گزارش فارس، احد ظفری با بیان اینکه تاکنون در نهاوند 7 هزار هکتار از اراضی زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب، به منظور صرفه‌جویی و مدیریت بهینه منابع آبی کشاورزان باید آبیاری مکانیزه را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز با اطلاع‌رسانی به کشاورزان و تسهیلاتی که از سوی دولت به آنها اعطا می‌شود، یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی برای آبیاری تحت فشار در دست اقدام است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند یادآور شد: 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند استعداد آبیاری تحت فشار دارند که باید مالکان نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای این امر در کشاورزی مدنظر قرار گرفته شده است، افزود: همچنین بر اساس حمایت دولت، 85 درصد دولت هزینه را دولت و 15 درصد را متقاضیان پرداخت می‌کنند.

ظفری با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی هدایت کشاورزان به سمت کاشت محصولات کم‌آب‌بر است، بیان کرد: در نهاوند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کشاورزان برای بهره‌مندی از طرح‌های مدیریت بهینه آب توجیه می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت کشت محصولات کم‌آب‌بر رفت، افزود: گشنیز و کلزا از محصولات کم‌آب‌بری هستند که در حال حاضر سهم قابل توجهی از کشت محصولات زراعی کشاورزان نهاوند به کاشت این نوع محصولات اختصاص یافته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار