پروژه گازرسانی به بخش سراسیاب و ممبی مهمترین پروژه گازرسانی در استان کهگیلویه بویراحمد برای سال 1396 خواهد بود ضمن اینکه تاکنون 15 شهر از 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد ، گازرسانی شده است .
کد خبر: ۴۱۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 01 May 2017
پروژه گازرسانی به بخش سراسیاب و ممبی مهمترین پروژه گازرسانی در استان کهگیلویه بویراحمد برای سال 1396 خواهد بود ضمن اینکه تاکنون 15 شهر از 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد ، گازرسانی شده است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ، گازرسانی به بخش های سراسیاب و ممبی به عنوان مهمترین پروژه گازرسانی شرکت گاز در سال 96 خبر داد.
رحمان خادم افزود: مطالعات لازم در اين زمينه انجام شده و امسال عمليات اجرايي اين پروژه از سمت شهرستان لنده با خط ٦ اينچ با اعتباري بالغ بر ١٦ ميليارد تومان آغاز خواهد شد .
وي تصريح كرد: جمعيتي بالغ بر ١٧ هزار نفر با بهره برداري از اين پروژه از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
خادم در تشریح جزئیات این پروژه گفت : ابتدا برنامه ریزی برای انتقال گاز از طریق خطوط استان چهار محال و بختیاری صورت گرفت اما با توجه به عدم توجیه اقتصادی ، این موضوع منفی شد.
وی در ادامه بیان کرد : یک تیم مهندسی حدود دو هفته در مناطق سراسیاب و ممبی سکونت کرده و با بررسی وجب به وجب منطقه موفق شدند مسیر انتقال را از طریق شهرستان لنده مشخص کنند که انشاالله در سال 96 کلنگ زنی این پروژه صورت خواهد گرفت.
جزئیاتی از واگذاری پروژه انتقال گاز به دیشموک و قلعه رئیسی
خادم در ادامه به پروژه انتقال گاز به دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی اشاره کرد و گفت : بررسی ها نشان می دهد با گازرسانی به مناطق دیشموک و قلعه رئیسی سالانه از قطع 17هزار اصله درخت جلوگیری می شود و استفاده از منابع فسیلی هم بشدت کاهش می یابد. 
وی در تشریح جزئیات واگذاری این پروژه گفت : با توجه به بار مالی زیاد و شرایط سخت منطقه در واگذاری پیمانکاری این پروژه دقت زیادی شد که در ابتدا 23 شرکت پیمانکاری معتبر شناسایی شد و سپس 7 شرکت و نهایتا 4 شرکت انتخاب شدند. در میان این 4 شرکت ، یکی از آنها مناسب ترین قیمت را پیشنهاد داد و پروژه به آن واگذار شد.
این مسئول در ادامه بیان کرد : با توجه به توانایی های شرکت مذکور، فاز سوم و نهایی پروژه طبق قرارداد ظرف دو سال آینده به بهره برداری می رسد اما با توجه به جدیت و توان بالای شرکت یاد شده ، امیدواریم این پروژه ظرف 1 سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.
خادم افزود : با اجرایی شدن ، این طرح نقش مهمی در ایجاد صنایع کوچک و متوسط و در نتیجه افزایش اشتغال در منطقه خواهد داشت.
مدیر شرکت عامل گاز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فاز اول و دوم این طرح 16 کیلومتر است که تا اوایل خرداد امسال به اتمام می رسد و عملیات اجرایی فاز سوم نیز آغاز شده است.
خادم تاکید کرد که با بهره برداری از این طرح بزرگ 2 شهر و 140 روستا با هشت هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر 30هزار نفر گاز رسانی خواهند شد.  
 وضعیت گازرسانی به مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد
خادم تصریح کرد که کهگیلویه و بویراحمد دارای هزار و 752 روستاست که از این تعداد 752 روستای بالای 20 خانوار واجد شرایط گازرسانی هستند.
تاکنون از این تعداد 572 روستا گازرسانی شده و مابقی نیز در سال جاری تعیین تکلیف خواهد شد.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 458 روستای استان در سالهای 96 و 97 با بیش از هزارو 720 میلیارد ریال گاز رسانی خواهد شد که مجوزهای لازم اخذ شده است.
مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 75 درصد از روستاهای واجد شرایط استان از نعمت گاز برخوردار هستند، عنوان کرد: این میزان در شهرستان گچساران 100درصد، بویراحمد 81 درصد، کهگیلویه 46درصد، باشت 85درصد، دنا 87درصد، چرام 86 درصد، بهمئی 39درصد و لنده 67 درصد است.
169 هزار مشترک گاز طبیعی در استان وجود دارد که از این تعداد 124 هزار مشترک شهری و 45هزار مشترک روستایی هستند.
168هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهرمند هستند که از این تعداد 122هزار و 600 خانوار شهری و 45 هزار و 400 خانوار روستایی است.
با این وضعیت 97 درصد کل خانوارهای شهری و 72 درصد خانوارهای روستایی استان از این نعمت خدادادی بهرمند شده اند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار