تئاتر شهر، خانه هنرمندان و پردیس تئاتر تهران میزبانان روز پنجم جشن خانه تئاتر شدند.
کد خبر: ۴۱۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 02 May 2017

به گزارش تابناک : در پنجمین روز این جشن خانه تئاتر، خانه هنرمندان میزبان علاقه‌مندان و هنرمندانی همچون پری صابری، کاظم هژیرآزاد، حمیدرضا نعیمی و مسعود دلخواه و... بود که برای دیدن و حضور در برنامه‌های این جشن خود را به خیابان ایرانشهر رسانده بودند. روز پنجم ساعت 16 در محوطه بیرونی خانه هنرمندان با حضور عروسک‌های کمپانی عروسک‎های غول‌پیکر آغاز شده و گروه رقص محلی سرمستان به سرپرستی مهرداد آبجار در ادامه روی صحنه آمدند. اجرای نمایش عروسکی جنگل امروز به کارگردانی زهرا مریدی، سیاه‌بازی داود معینی‌کیا، نقالی فوزیه قره‌گوزلو و خیمه‌شب‌بازی مجتبی دربندی و نقالی محمد معجونی بخش‌های آیینی و سنتی برنامه دیروز جشن خانه تئاتر بودند. مراسم در بخش بیرونی خانه هنرمندان با رقص عروسک‌های غول‌پیکر و استقبال مردم از آنها به اتمام رسید و از ساعت 19 نمایش «فوبیای پنکه» به کارگردانی امیرحسین پارسا در تالار انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفت.

در پنجمین روز از جشن خانه تئاتر مراسم سالانه انجمن موسیقی خانه تئاتر، با حضور پری صابری، نسیم ادبی، کاظم هژیر آزاد، سهراب سلیمی و اصغر همت در سالن استاد شهناز واقع در خانه هنرمندان برگزار شد. اجرای گروه موسیقی آرش عزیزی و سخنرانی ابراهیم اثباتی، مسئول انجمن موسیقی خانه تئاتر، پخش کلیپی از برگزیدگان انجمن موسیقی خانه تئاتر که طی سال گذشته نمایش هایشان توسط داوران این انجمن شامل ابراهیم اثباتی، مانی جعفرزاده، فرزاد ورزنده آذر، شروین عباسی و شهرام نجاتی دیده شده بود، برپا شد.

بهرنگ عباسپور برای نمایش مثل اآب برای شکلات، نوید گوهری برای نمایش مده‌آ، سیاوش لطفی برای نمایش سقراط، آرش عزیزی برای نمایش طپانچه خانم و معین رضایی‌راد برای نمایش دوشس ملفی برگزیدگان این جشن معرفی شدند.

در طی این مراسم هنرمندانی همچون بهرنگ عباس پور، مهناز غمخوار و شهرام نجاتی، قطعات موسیقی خود را نواختند. اصغر همت، مدیر عامل خانه تئاتر نیز طی سخنان کوتاهی برای همه اعضا خانه تئاتر از جمله انجمن موسیقی آرزوی همدلی کرد.

علیرضا غفاری، مدیر روابط عمومی خانه هنرمندان نیز در صحبت‌هایش در جشن انجمن موسیقی، از عوامل خانه تئاتر و روابط عمومی این جشن برای چاپ بولتن‌های روزانه تشکر کرد و  گفت این روزها می‌رود و فراموش می‌شود، تنها چیزی که برای ما به یادگار می‌ماند این بولتن‌هایی است که روزانه چاپ می‌شود. در انتها نیز گروه موسیقی آرش عزیزی با نواختن قطعه‌ایی به این جشن پایان داد.
 کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئاتر نیزدر سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان و به مناسبت چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر نشستی با عنوان «اقتباس یا انهدام» را برگزار کردند. در این نشست که با محوریت اقتباس از متون ادبی و نمایشی در تئاتر ایران برگزار شد، هنرمندانی همچون ایرج راد، دکتر محمدرضا خاکی، دکتر مسعود دلخواه، حمیدرضا نعیمی، اصغر نوری، بهزاد صدیقی، سلما سلامتی و... حضور داشتند و در باره این موضوع به گپ و گفت پرداختند. همچنین در این نشست از آخرین شماره نشریه نمایش‌نامه رونمایی شد که توسط این انجمن منتشر می‌شود.

تئاتر شهر و خنده‌های تماشاگران

محوطه بیرونی تئاتر شهر طبق روال هر روز با اجرای تئاتر خیابانی میزبان مخاطبان بود. «خبرنگار بی‌خبر» به کارگردانی امیررضا عطایی، «شش ماه خدمت» به کارگردانی جمشید عسگری، «پول» به کارگردانی و قلم مجید یاراحمدی در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا شد.

زیرگذر و شلوغی

در زیر گذر میدان ولیعصر  نمایش «ما بازیگریم» به کارگردانی آرش غلامی که روز گذشته در محوطه بیرونی تئاتر شهر نیز اجرا شده بود با استقبال مخاطبان همراه شد. همچنین نمایش‌«مصیبت‌های اقدس» که روز گذشته در فضای بیرونی تئاتر شهر نیز اجرا شده بود، به کارگردانی مرتضی وکیلیان، به همراهی پسر، نوه و همسر خود با مخاطب بسیار دنبال شد. «کی باهوشه» به کارگردانی مسعود حاتمی که با شیوه تلفیقی نمایش کودک و بزرگسال طراحی شده بود، اجرای بعدی این بخش بود.

پردیس و مخاطبان مشتاق

در پنجمین روز از جشن خانه تئاتر استقبال تماشاگران از برنامه‌های پردیس تئاتر تهران بسیار چشمگیرتر از روزهای گذشته بود. اهالی محله خاوران با حضور در محوطه بیرونی این پردیس بزرگ شاهد برنامه های جشن بودند. برنامه‌های این مجتمع تئاتری از ساعت  19آغاز شد. مراسم با حضور عروسک‌های کمپانی عروسک‎های غول پیکر آغاز شده و در ادامه گروه‌ رقص محلی سرمستان به سرپرستی مهرداد آبجار، اجرای نمایش عروسکی جنگل امروز به کارگردانی زهرا مریدی، سیاه‌بازی داود معینی‌کیا، نقالی فوزیه قره‌گوزلو و خیمه شب بازی بهناز مهدی خواه و اجرای نمایش جشن جدایی به کارگردانی مسعود ابراهیمی  بر صحنه حاضر شدند و مراسم روز پنجم جشن را در پردیس تئاتر تهران ادامه دادند.

با توجه به تفاوت زمان اجرای برنامه در پردیس تئاتر تهران و خانه هنرمندان بعضی از گروه‌ها در هر دو مکان برای علاقه‌مندان برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.



منبع : باشگاه خبرنگاران پویا

۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار