معاون اداره کل‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از اجرای طرح‌های متنوع توسط وزارت ارشاد برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه خبر داد و بر اجرای این طرح‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۴۱۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 03 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه؛  پیمان جسری امروز چهارشنبه(13 ارديبهشت) در کارگاه آموزشی مروجان کتاب جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوانان که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان روانسر برگزار شد به ارزش کتاب از منظر قرآن اشاره ای کرد و گفت: هییچ چيز در دنيا به اندازه ارزش و اعتبار كتاب و كتابخواني در تمام اقوام و ملل سايه گستر نبوده  و در قرآن كريم بسيار از واژه كتاب وعلم سخن به ميان آمده و حجت را بر ما تمام کرده است كه به كتاب و كتابخواني بپردازيم.

وی  با اشاره به طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوانان افزود: از آنجا كه علاقه به كتاب و كتابخواني بايد از كودكي در انسان نهادينه شود وزارت ارشاد اهتمام خود را بر آن گذاشته كه در تمام كشور با ايجاد چنين باشگاه‌هايي، توسعه فرهنگ كتاب و کتابخوانی را شروع کند.

معاون فرهنگي و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي ترويج فرهنگ كتابخواني كارهاي بسيار ارزشمندي از جمله بحث پايتخت كتاب، كارگاه هاي کتاب و کتابخوانی، باشگاه‌هاي كتاب و كتابخواني، جشنواره روستاهاي دوستدار كتاب و...را انجام داده است.

وی در خصوص باشگاه هاي مروجان كتابخواني نیز گفت: هدف باشگاه مروجان كتاب جذاب کردن  بحث كتاب با ايجاد كار گروهي، تيم سازي و تعامل براي كودكان و نوجوانان است. 
تحولات فرهنگی زمان‌بر و دیربازده هستند

در ادامه  معاون فرماندار شهرستان روانسر اظهار داشت: تحولات فرهنگي زمان بر و ديربازده هستند و ما بايد با صبوري برنامه هاي تدوين شده را در سطح كشور پياده و اجرا كنيم.

وي در خصوص فرهنگ ايرانيان گفت: ايران از ديرباز در اوج عظمت و تحول در تمام زمينه ها  بوده و ميراثي كه خيلي از كشورها به آن افتخار مي كنند متعلق به ايران است كه در اثر تحولات تاريخ (از آتش زدن كتابخانه ها تا سلطه اعراب بر ايران) دچار عقب ماندگي فرهنگي شده ايم.

 نوري افزود: وظيفه ما اين است كه اين عقب ماندگي را جبران كنيم که سخت است اما شدني است و اين رسالت بر عهده شما فرهنگ دوستان و سفيران علم و ادب است.

معاون فرماندار شهرستان روانسر در خصوص ارزش علم گفت: اگر عالمي يك نوشته علمي از او به جاي بماند او را در برابر آتش  كفايت مي كند و يگانه نورافكني كه در اختيار شماست همين كتاب است و فرزندان شما اگر در اين وادي بيفتد به سلامت خواهيد رسيد و لباس عافيت خواهيد پوشيد.صاحبان نشر و چاپ در حال ورشکستگی هستند

وي گفت: سالها پيش از اين، وضعيت كتابخواني بهتري داشتيم به طوري كه كتابخانه مملو از جمعيت بود با خواهش عضو كتابخانه مي شدند. اما امروز صاحبان نشر و چاپ در حال ورشكستگي هستند و اين يعني ما براي اين مسئله بسترسازي نكرده ايم و با تحولات روز هماهنگ نيستيم.

نوري  دامه داد: فرهنگ زيربناست و باقي مسائل روبناي اجتماع هستند و اگر ما بتوانيم فرهنگ را اصلاح كنيم روبناها را راحت تر مي توانيم تغيير دهيم.

لازم به ذکر است، پس از مراسم افتتاحيه، كارگاه تشكيل و اعضاي حاضر در كارگاه كار خود را آغاز کردند و تنی چند از کارشناسان حاضر نیز به بیان مواردی پیرامون کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن بر جامعه پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار