6 کارخانه لبنیاتی تعطیل شده در فارس دوباره سرپا شدند. از این تعداد 4 کارخانه چند هفته ای است تولید را شروع کرده اند، یک کارخانه دیگر هم تا چند روز دیگر به جمع کارخانه های فعال فارس اضافه می شود ضمن آن که یکی دیگر از این کارخانجات با تغییر کاربری به تولید شیرینی و کلوچه می پردازد.
کد خبر: ۴۱۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 04 May 2017
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:رئيس شركت تعاوني شير و صنايع لبني فارس با اعلام خبر بازگشت 6 كارخانه لبني به چرخه صنعت فارس گفت: از 25 كارخانه لبني تعطيل شده در فارس پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در دولت گذشته، 6 كارخانه تعطيل شده لبني با حمايت كارگروه رونق توليد به چرخه اقتصاد فارس بازگشتند.
ابراهيم معتمدي گفت: اين كارخانجات شامل كارخانه راوك در كوار، بهنام لبن در جهرم و كارخانجات صبا سالم، صبحگاه شيراز، دلفين و رامك در شيراز هستند.
وي گفت: اين بازگشايي اشتغال بيش از 120 نفري به دنبال داشت به گونه اي كه در كارخانه راوك براي 15 نفر، كارخانه بهنام لبن 15 نفر، صبا سالم 15 نفر، صبحگاه فارس 45 نفر و كارخانه رامك براي 20 نفر اشتغال ايجاد شد.
معتمدي با بيان اين كه اين اتفاق خوش يمن باعث شد روزانه 60 تن به توليدات لبني فارس اضافه شود افزود: اين ميزان توليد در گام نخست بوده و به تدريج و با بازاريابي محصولات ميزان توليدات اين كارخانه ها اضافه خواهد شد.
وي تغيير مديريت، تغيير مالكيت، پرداخت تسهيلات و ... را از جمله اقداماتي برشمرد كه زمينه ساز فعاليت مجدد اين واحدهاي راكد شده است. مديرعامل شركت تعاوني شير و صنايع لبني فارس با بيان اين كه به اين ترتيب تعداد كارخانجات لبني فعال فارس به 30 كارخانه رسيده است افزود: اين درحالي است كه همچنان 18 كارخانه لبني در اين استان تعطيل است.
وي اجراي ناقص قانون هدفمندي يارانه ها را مهم ترين دليل تعطيلي اين واحدها برشمرد و اضافه كرد: در دولت قبل قرار بود با افزايش قيمت حامل هاي انرژي 30 درصد منافع ناشي از اجراي اين قانون شامل حال صنايع بشود كه متاسفانه هيچ گاه اين اتفاق نيفتاد.
معتمدي ادامه داد: علاوه بر اين قطع يارانه شير نيز به مشكل تعطيلي اين واحدها دامن زد و با افزايش قيمت لبنيات، مصرف مردم نيز كاهش يافت.
وي افزود: در حالي كه از دو سال پيش تا كنون قيمت لبنيات در فارس تغيير نداشته است اما همچنان مصرف لبنيات رو به كاهش است. در حال حاضر به دليل كافي نبودن مشتري براي شيرهاي توليدي، كارخانجات لبني با حداقل ظرفيت كار مي كنند و علاوه بر آن همان گونه كه گفته شد تعدادي نيز تعطيل هستند.
وي با تاكيد بر آن كه عدم افزايش سرانه مصرف لبنيات، بيماري هاي متعددي از جمله كوتاهي قد، آلزايمر، پوكي استخوان و سرطان را به دنبال دارد خواستار آن شد كه دولتمردان به فرهنگسازي مصرف شير بيش از گذشته اهميت بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار