تابناک: مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور از رئیس جمهوری و همه مسؤولان و مردم خواستند با همدلی و همزبانی نگذارند تالاب بین المللی گاوخونی و زاینده رود از نفس باز ایستد.
کد خبر: ۴۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 31 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست استانهای کشور در روزهای پایانی هفته گذشته با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون محیط طبیعی این سازمان در اصفهان برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این گردهمایی معصومه ابتکار در سخنانی توسعه و بهره گیری از مناطق حفاظت شده، برگزاری مانورهای حفاظتی، پیشگیری از حوادث احتمالی از جمله آتش سوزی را از سیاستهای کلی این سازمان عنوان کرد.

وی همچنین از اجرای طرح طبیعت گردی، مدیریت مبتنی بر تغییرات زیست محیطی و برنامه ریزی برای مقابله با ریزگردها به عنوان رویکردها و برنامه های مهم سازمان محیط زیست یاد کرد.

در حاشیه این گردهمایی نیز تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری اصفهان منعقد شد.

بازدید ابتکار از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، افتتاح پروژه های تصفیه خانه های شرکت نفت سپاهان و شهرک صنعتی جی از جمله فعالیت های کاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به اصفهان بود.

برگزاری نشست های تخصصی با حضور مدیران ستادی و مدیران کل حفاظت محیط زیست در بررسی روند فعالیتها و برنامه های 'اداره کل حفاظت و یگان حفاظت'، 'دفتر زیستگاه ها و امور مناطق'، 'دفترتنوع زیستی و حیات وحش' و 'دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایز ژنتیکی' از موضوع های تخصصی مورد بحث در این همایش بود که فعالیت های انجام شده و راهکارهای علمی و عملی در این زمینه ها مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار گروهی از پایاب رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی نیز از جمله برنامه هایی بود که صورت گرفت.

همچنین در حاشیه این گردهمایی برای اولین بار در کشور تفاهمنامه میان اداره کل محیط زیست استان اصفهان و شرکت صنایع هواپیماسازی هسا در باره هواپیماهای بدون سرنشین برای حفاظت از محیط زیست منعقد شد.



**با خشک شدن زاینده رود پاسخی برای نسل های آینده نخواهیم داشت

این گردهمایی روز پنجشنبه پس از سه روز برگزاری نشست های تخصصی و ارائه های راهکارهای علمی و عملی در حفظ و حراست از محیط زیست با ارائه گزارش نهایی مدیران کل ستادی و جمع بندی مطالب و تصمیم گیری های صورت گرفته و قرائت بیانیه به پایان رسید.

مدیران محیط زیست کشور در پایان نشست خود در بیانیه ای 26 بندی نیازها و ضرورت های این بخش را به مسوولان کشور و مردم گوشزد کردند.

آنها در این بیانیه ضمن سپاسگزاری از فرمایشات مقام معظم رهبری در ضرورت حفاظت و پاسداری از محیط زیست، منابع طبیعی و تنوع زیستی کشور در دیدار پایان سال گذشته مدیران و دست اندرکاران محیط زیست و منابع طبیعی کشور، بر تعهد خود برای اجرای تکالیف محموله از سوی ایشان برای حفاظت از محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور تاکید کردند.

در بند پایانی این بیانیه گفته شده بود از رئیس جمهوری، وزیرنیرو، استاندار اصفهان و نمایندگان و کلیه مسؤولین و مردم فرهنگ مدار استان اصفهان انتظار می رود با همدلی و همزبانی نگذارند تالاب بین المللی گاوخونی و زاینده رود، این رود همیشه زنده فلات مرکزی کشور که بخش مهمی از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران عزیز در بستر حیات آن خلق گردیده از نفس باز ایستد که در این صورت پاسخی برای نسل های آتی این کشور نخواهیم داشت.

مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور همچنین نگرانی شدید خویش را از روند های نامناسب تخریب محیط زیست در جهان و کشور اعلام نموده و اظهار کردند: ادامه این وضعیت قطعاً زمینه ساز حیات اجتماعی رو به رشد کشور که در اصل 50 قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است، نه تنها برای نسل های آتی بلکه برای نسل حاضر نیز نخواهد بود.

حفظ محیط زیست، مسئولیت همه مردم، مسئولان و دست اندرکاران در رابطه با موضوعات زیست محیطی طبق قانون، حمایت، پیگیری و موضع گیری های به موقع تشکل ها و سازمان های مردم نهاد فعال در موضوع محیط زیست و اقدام های نظارتی آنها در رصد فعالیت دستگاه های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و حل مشکل ریزگردها با همکاری کشورهای مرتبط از جمله تاکیدات این بیانیه بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار